۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
فعالیت بخش ارزی گسترش می یابد
مدیرعامل بانک کارآفرین:

فعالیت بخش ارزی گسترش می یابد

هفتمین مجمع پایش عملکرد شعب بانک کارآفرین با معرفی ده شعبه برتر برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین در جریان برگزاری هفتمین مجمع پایش عملکرد شعب بانک ابراز امیدواری کرد که با تلاش و جدیت همکاران در مجامع آینده شاهد کسب رتبه‌های بالاتر باشیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، به بیان چند نکته در خصوص اقتصاد و جریان نقدینگی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: سیاست انقباضی حاکم در زمستان ۱۴۰۰ منجر به ایجاد رقابت ناسالم نرخی میان بانک‌ها برای جذب سپرده و ایجاد شکاف نقدینگی در ترازنامه آن‌ها شده است.

بهاروندی ادامه داد: موضوع حذف ارز ترجیحی و حرکت دولت به این سمت تقاضا برای ریال را افزایش خواهد داد و شرکت‌های که تاپیش از این غذا و دارو را با ارز ترجیحی وارد می‌کردند برای خرید ارز نیمایی نیاز به ریال بیشتری خواهند داشت پس فشار بر روی ریال زیاد می‌شود. به این جهت مشتریانی که نیاز به منابع ریالی دارند حساب‌های خود را از شبکه بانکی خارج می‌کنند.
وی راهکار مواجهه با اتفاق این را توجه شعب به حوزه ارزی دانست و تاکید کرد: از این طریق علاوه بر گسترش فعالیت ارزی بانک شاهد رسوب منابع ریالی نیز باشیم و بتوانیم از این

طریق شاهد رشد منابع باشیم.

مدیرعامل بانک کارآفرین دومین نکته حائز توجه را مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی کسر مالیات از سود سپرده‌های اشخاص حقوقی، خواند و افزود: به نظر می‌رسد اجرای این تصمیم منجر به گسترش رقابت بر سر نرخ سپرده، میان برخی بانک‌های غیر منضبط خواهد شد.

بهاروندی ادامه داد: قانون‌گذار با فرض این‌که منابع این اشخاص در سیستم بانکی قفل‌شده این سیاست را تبیین کرده است، این در حالی است که این منابع پیش از این به تسهیلات تبدیل شده و در امر تولید به گردش در آمده است. حتی برخی شرکت‌ها منابع احتیاطی خود را در بانک‌ها قرار داده‌اند تا در زمان افزایش سرمایه و یا اجرای سیاست‌های افزایش تولید به آن دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که نمی‌توان این سپرده‌ها را منابع قفل‌شده نامید خاطر نشان کرد : بنابراین با این سیاست جدید مجدداً شاهد خروج منابع از سیستم بانکی به سمت صندوق‌ها خواهیم بود آن‌هم در شرایطی که صندوق‌ها خارج از قواعد رگلاتوری بازار پول هستند و درنهایت بانک‌ها را با کاهش منابع مواجه می‌کنند.

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین خطاب به مدیران حاضر در مجمع شعب تاکید کرد: مدیریت طرح و توسعه در هدف‌گذاری برنامه عملیاتی شعب در سال ۱۴۰۱ می‌بایست توجه ویژه به جذب منابع ارزان‌قیمت از طریق برگزاری جشنواره‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری (واگذاری چک و احیای سپرده راکد) داشته باشند. با توجه اینکه احتمالاً در سال جاری نیز در بخش تجهیز منابع مشکلاتی وجود داشته باشد، اعطای تسهیلات می‌بایست به مشتریان منتخبی انجام شود که به‌صورت همه‌جانبه با بانک در ارتباط هستند.

بهاروندی ادامه داد: تمرکز بانک در بخش تسهیلات، اعطای تسهیلات با اقساط ماهانه است و شعب می‌بایست دقت لازم در خصوص کنترل NPL و جلوگیری غیر جاری شدن تسهیلات داشته باشند.

وی درنهایت با اشاره به ابلاغ خطوط کسب‌وکار و تأکید بر ارائه خدمات به‌عنوان بانک حامی بخش سلامت و معین بخش غذا و کالاهای اساسی و توجه مدیریت بانکداری شرکتی به انتخاب مشتریان از میان شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بهتر است شاخص کیفی جدید برای پایش عملکرد شعب در حوزه‌های یادشده طراحی و به برنامه عملیاتی اضافه شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha