۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کارگران واحدهای نمونه‌ استان تهران معرفی شدند
در سی و سومین جشنواره امتنان؛

کارگران واحدهای نمونه‌ استان تهران معرفی شدند

سی و سومین جشنواره امتنان امروز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سی و سومین جشنواره امتنان امروز (دوشنبه، ۵ اردیبهشت) با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تهمینه دانیالی مشاور وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و محسن منصوری استاندار تهران برگزار و در این مراسم از نخبگان جامعه کار و تولید استان تهران تقدیر شد.

در این مراسم، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم اظهار داشت: موثرترین عامل در توسعه و پیشرفت یک کشور نیروی انسانی آن کشور است و این موضوع را رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به صراحت بیان کردند.

وی با بیان اینکه برای تکریم کارگران نمونه دور هم جمع شده‌ایم، تصریح کرد: تاثیرِ نیروی انسانیِ با نشاط، با انگیزه و رشدیافته در تحول، پیشرفت و توسعه یک کشور غیرقابل انکار است. اما باید توجه کنیم که نیروی انسانی جدا از این که عامل پیشرفت یک جامعه است، به خودیِ خود نیز دارای ارزش و اهمیت است و باید به همه‌ ابعاد وجودیِ او توجه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که دغدغه‌ اصلیِ ما در اولویت قراردادنِ نیروی کار است، خاطرنشان کرد: نشاط و ورزش و سلامت کارگران برای ما اهمیت دارد و یکی از جنبه‌های انگیزه بخشی به نیروی کار الگوسازی است. ما باید الگوهایی از جامعه کار و تولید برگزینیم. امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا هم از نیروهایی که منشاء تحول و اثر هستند تقدیر کنیم و هم آنها را به عنوان الگوهای انگیزه بخش به جامعه کارگری معرفی کنیم.

تهمینه دانیالی، مشاور وزیر و سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تغییر رویکرد برگزاری جشنواره امتنان اشاره کرد و گفت: سی و سومین جشنواره امتنان نه تنها در نحوه برگزاری بلکه در نحوه انتخاب برگزیدگان نیز تفاوت‌هایی با جشنواره‌های سال‌های قبل داشته است.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال حدود یک‌هزار و ۵۹ نفر در واحدهای کارگاهی و ۶۰ بخش اقتصادی در سامانه ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: همچنین برای انتخاب کارگران نمونه، گروه نمونه، مرکز سلامت محور و واحد نمونه اقتصادی، نمایندگانی از اداره صمت، تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی دور هم جمع شدند و برگزیدگان این جشنواره را انتخاب کردند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: امسال مقام معظم رهبری بر تاثیر اشتغال دانش‌بنیان بر اقتصاد کشور تاکید داشتند. همه عزیزان مردان بی‌ادعای عرصه تولید و کار هستند و با تکیه بر اینها امیدواریم جمهوری اسلامی بتواند استقلال خود را حفظ کند.

علی خدایی، نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: وقتی در مورد کارگران صحبت می‌کنیم در واقع از کسانی صحبت می‌کنیم که از قدیمی‌ترین آثار باستانی تا جدیدترین تکنولوژی‌های روز حاصل دسترنج و زحمات آن‌ها است. کارگران چرخ اقتصاد این مملکت را می‌چرخانند، بنابراین توجه به مطالبات کارگران وظیفه‌ اصلیِ ما است.

وی در مورد مهم‌ترین مطالبات کارگران بیان کرد: امنیت شغلی، بهبود معیشت و امکان تشکل‌یابی از مهم‌ترین خواسته‌های کارگران است.

وی یادآور شد: عملکرد دولت فعلی درست است. ما سه جانبه‌گرایی را در جلسات شورای عالی کار فعلی تجربه می‌کنیم. در جلساتی که تا کنون تشکیل شده دولت واقعا نقش تسهیلگر را بازی کرده و مداخله‌گر نبوده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha