۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی با نگاهی ۱۰۰ ساله دنبال شود
استاندار همدان:

ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی با نگاهی ۱۰۰ ساله دنبال شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه سهم این استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی باید با نگاهی ۱۰۰ ساله دنبال شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و طرح مباحث و موارد مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان همدان افزود: در طرح نهضت ملی مسکن فقط ساخت خوابگاه و واحد مسکونی مدنظر نباشد، بلکه در اجرای این طرح کرامت انسانی نسبت به مسائل اقتصاد محور باید اولویت داشته باشد.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی باید با نگاهی صد ساله اجرا شود و برای احداث خیابان‌ها، کوچه‌ها، فضای سبز و دیگر موارد شهرسازی برنامه ریزی شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نما، نقشه و معماری ساختمان های مسکونی متناسب با نگاه اسلامی و ایرانی طراحی شود، ادامه داد: باید مجموعه ای ساخته شود که مردم اشتیاق داشته باشند در آن سکونت کنند به طوری که این واحدها متناسب با رویکرد روایات انبیاء الهی و معصومین(ع)، قرآن کریم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حفظ کرامت، رشد و تعالی انسان ساخته شود.

وی تاکید کرد: در مناطق اجرای طرح نهضت ملی مسکن می توان بخشی از واحدها را برای پزشکان، اساتید دانشگاه و فرهیختگان استان در نظر گرفت.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در زمینه مسکن توجه جدی به شعار سال مبنی بر تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین باید اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه سهم استان همدان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که در این راستا برای استان یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین تأمین شده است، عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه آب بسیار مهم است.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha