۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
برای خرید لوازم مهم خانه چقدر باید هزینه کرد؟

برای خرید لوازم مهم خانه چقدر باید هزینه کرد؟

برای کسانی که قصد خرید جهیزیه دارند یا می‌خواهند لوازم خانه خود را نونوار کنند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها بودجه بندی است.

به گزارش بازار، برای کسانی که قصد خرید جهیزیه دارند یا می‌خواهند لوازم خانه خود را نونوار کنند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها بودجه بندی است. از کجا بفهمیم برای هر وسیله خانه چقدر باید هزینه کنیم؟ اولویت با خرید کدام وسایل است و میانگین قیمت هر وسیله چقدر است؟ برای دانستن جواب این سؤال‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هزینه لازم برای خرید لوازم آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است. به احتمال زیاد گران‌ترین وسیله‌ای که قرار است در آشپزخانه شما قرار بگیرد یخچال فریزر است. طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت وینوک اگر سبک زندگیتان به گونه‌ای است که همیشه از مواد غذایی تازه استفاده می‌کنید، بهتر است یخچال فریزرهایی با فریزر کوچکتر و فضای یخچال بزرگتر را انتخاب کنید یا برعکس اگر مواد غذایی را در حجم زیاد خریداری و در فریزر ذخیره می‌کنید، پس یخچال و فریزر ساید بای ساید یا یخچال‌هایی با فضای فریزر بزرگتر بهترین گزینه برای شماست. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضا محدود است، یخچال‌های جمع و جور را انتخاب کنید.

امروزه انواع متنوعی یخچال فریزر در بازار وجود دارد که می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند؛ البته قیمت آنها هم بسیار متنوع است. اگر دستتان برای خرید باز است و سرمایه بیشتری دارید می‌توانید از بین معتبرترین برندهای خارجی برای خود یخچالی انتخاب کنید که هم همه نیازهای شما را برطرف کند و هم تا چندین سال نگرانی درباره خراب شدن یخچال نداشته باشید. اما اگر می‌خواهید کیفیت مناسب را در کنار قیمت پایین‌تر داشته باشید می‌توانید به سراغ برندهای معتبر داخلی بروید. از پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی شروع کنید. مدل‌های پرفروش‌تر معمولاً بی‌دلیل محبوب نمی‌شوند. برندها و مدل‌های مختلف را به‌دقت مقایسه کنید.

بعد از یخچال و فریزر، اجاق گاز و سینک از اساسی‌ترین لوازم آشپزخانه هستند. سینک معمولاً از قبل روی آشپزخانه نصب است. اما ممکن است گاز روی لوازم خانه نباشد. در این مورد هم برندهای ایرانی قیمت کمتری دارند. اگر اجاق گاز فردار انتخاب کنید دیگر مجبور نیستید برای خرید فر یا ماکروویو به طور جداگانه هزینه کنید. در حال حاضر در بازار ایران یخچال فریزرهای برندهای مختلف از ۳ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارند. قیمت گاز هم بین ۲ تا ۱۳ میلیون تومان است.

هزینه لازم برای خرید ماشین لباس‌شویی و تلویزیون

برای خرید لوازم مهم خانه چقدر باید هزینه کرد؟

دو تا دیگر از لوازم برقی گران و مهم در خانه‌های امروزی ماشین لباس‌شویی و تلویزیون هستند. ماشین‌های لباسشویی جدیدتر و گران‌قیمت‌تر برنامه‌های شست‌وشوی بیشتری دارند. دور موتور بیشتر و فضای بزرگ‌تر ماشین‌های لباس‌شویی هم قیمت آنها را بالاتر می‌برد. پس اگر می‌خواهید ماشین لباس‌شویی ارزان‌تری بگیرید که هنوز کیفیت خوبی داشته باشد. می‌توانید از نمونه‌های هوشمند دوری کنید و به کیفیت موتور و حجم توجه بیشتری نشان دهید. در حال حاضر ماشین‌های لباس‌شویی ایرانی و خارجی در بازار ایران از ۱ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارند.

امروزه دیگر تلویزیون هم جزو لوازم ضروری خانه‌ها محسوب می‌شود. برای کم کردن هزینه خرید تلویزیون می‌توانید به سراغ اندازه‌های کوچک‌تر بروید. اگر خیلی فیلم تماشا می‌کنید و به تماشای سایت‌های پخش فیلم هم علاقه دارید بهتر است از بین مدل‌های هوشمند انتخاب کنید که کارایی بیشتر و البته قیمت بالاتری هم دارند. گفته می‌شود قیمت یک تلویزیون ۳۲ اینچی در حال حاضر از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۰۰ میلیون هم می‌رسد.

هزینه لازم برای خرید لوازم برقی کوچک‌تر

اتو از لوازم برقی کوچک‌تر اما کاربردی در خانه‌های امروزی است. برای خرید اتو ناچارید حداقل ۶۵۰ هزار تومان کنار بگذارید. البته اتوها انواع مختلفی دارند و اتوهای مخزن‌دار و پرسی قیمت بالاتری دارند. جنس کفه، توان مصرفی و مخزن اتو از جمله گزینه‌های مؤثر در قیمت و البته کیفیت اتوها محسوب می‌شود که موقع خرید می‌تواند مورد توجه شما قرار بگیرد.

یکی دیگر از لوازم برقی که نباید از قلم بیفتد جاروبرقی است. جاروبرقی‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند. از جاروبرقی‌های معمولی گرفته تا جاروهای شارژی و جاروهای رباتی. جاروهای برقی معمولی برای یک جهیزیه متوسط مناسب به نظر می‌رسند. توان مکش جاروها در کنار کیفیت لوله‌ها، میزان صدایی که تولید می‌کنند و وزن آنها از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. قیمت اکثر جاروبرقی‌های محبوب موجود در بازار بین ۴٫۵ تا ۵٫۵ میلیون تومان است. اما به طور کل بازه قیمتی جاروبرقی از ۲ میلیون تا نزدیک به ۹ میلیون تومان متغیر است. طبیعتاً جاروبرقی‌های رباتی به طور میانگین قیمت بالاتری دارند.

هزینه لازم برای خرید لوازم چوبی

برای خرید لوازم مهم خانه چقدر باید هزینه کرد؟

اگر می‌خواهید جایی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، لوازم چوبی گزینه مناسبی خواهد بود. با اینکه لوازم چوبی خارجی تنوع و زیبایی بسیاری دارند اما می‌توانید لوازم چوبی باکیفیت ایرانی را با قیمت کم‌تری بخرید. به‌علاوه بر خلاف لوازم برقی که قیمت ثابتی دارند و جای تخفیف در آنها وجود ندارد، می‌توانید برای خرید لوازم چوبی حسابی چانه بزنید.

اصلی‌ترین لوازم چوبی خانه شامل مبل و سرویس خواب می‌شود. اما بسیاری از لوازم دیگر مانند میز تلویزیون، جاکفشی، بوفه، عسلی و میز نهارخوری هم می‌توانند در خانه شما جا داشته باشند. بهترین مواد برای ساخت مبل و سرویس خواب چوب راش و گردو است. اما رایج‌ترین ماده برای ساخت وسایل چوبی ام‌دی‌اف است که قیمت بسیار پایین‌تری هم دارد.

اگر به دنبال سرویس‌های گران و باکیفیت هستید چوب راش را انتخاب کنید. اما مراقب باشید زیرا بسیاری از فروشندگان لوازم چوبی ادعا می‌کنند که محصولات آنها از چوب راش است. از طرف دیگر اگر ام‌دی‌اف با روکش چوب را انتخاب کنید هم هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و هم لوازمی با ظاهر زیبا می‌خرید. در حال حاضر قیمت مبلمان راحتی از حدود ۵ میلیون و قیمت سرویس خواب از حدود ۳ میلیون شروع می‌شود. به‌علاوه مواردی مانند تشک، روتختی و بالشت را هم باید به این قیمت اضافه کنید.

نکاتی برای تنظیم بهتر بودجه

  • فهرستی از لوازم ضروری داشته باشید. لازم نیست پول خود را صرف وسایلی کنید که برای شما ضروری نیستند. ابتدا وسایل اصلی و گران مانند یخچال، ماشین لباسشویی و گاز را در نظر بگیرید. سپس اگر از بودجه اولیه شما باقی ماند. به وسایل دیگر مانند آبمیوه‌گیری و قهوه‌ساز برسید.
  • از همان ابتدا پول خود را تقسیم‌بندی کنید، مثلاً با خودتان بگویید که برای یخچال بیشتر از ۱۷ میلیون خرج نخواهید کرد یا قرار نیست تلویزیون شما بیشتر از ۱۰ میلیون قیمت داشته باشد.
  • از بعضی وسایل صرف نظر کنید. شاید فعلاً نتوانید ماکروویو بخرید. این اصلاً اشکالی ندارد. می‌توانید به مرور پول‌های خود را برای خرید آن پس‌انداز کنید.
  • تا جای ممکن به کیفیت اهمیت دهید. بیشتر از ظاهر به کیفیت لوازم توجه کنید. خوب پرس‌وجو کنید تا ببینید در بازه قیمت مد نظر شما کدام برندها باکیفیت‌تر هستند و از بین آنها انتخاب کنید تا بعداً مجبور نباشید پول بیشتری را صرف تعمیرات کنید.
  • به مصرف انرژی دستگاه‌های برقی توجه کنید. این مصرف بعداً در هزینه‌های روزمره شما مؤثر خواهد بود.
  • برای خرید یک جهیزیه کامل ابتدا به سراغ وسایل گران‌تر و به قولی وسایل اصلی بروید و سپس چیزهای فرعی و کوچک‌تر را بخرید.

سخن پایانی

این روزها با توجه به تغییرات دائمی قیمت دلار تعیین بودجه دقیقی برای خرید لوازم خانه کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. در حال حاضر برای خرید جهیزیه با تمام وسایل متعارف دست کم حدود ۸۰ میلیون تومان را در نظر بگیرید. البته اگر بودجه بیشتری داشته باشید می‌توانید تا چند صد میلیون تومان برای خرید وسایل خانه صرف کنید. برای خرید وسایل مناسب به کیفیت، مصرف انرژی، اندازه خانه و اولویت‌های خود توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

منبع: وینوک

کد خبر: ۱۴۷٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha