۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در ایلام انجام شد
استاندار ایلام:

۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در ایلام انجام شد

ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در ایلام انجام شده است، گفت: ایلام از حیث جنگل کاری در رتبه اول کشور قرار دارد.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد منابع طبیعی استان بی نظیر بوده و با اجرای ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شد.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

استاندار ایلام در ادامه کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری و مهار آبهای سطحی را در افزایش منابع آب زیر زمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش های کم نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سالهای خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد.

سلیمانی دشتکی ضمن اینکه خواستار رسیدگی عادلانه تعریض به حریم رودخانه ها شد، گفت: در این خصوص با تشکیل یک کارگره تخصصی عادلانه تصمیم گیری شود.

وی افزود: در این کارگروه جوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود منتها متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد مطلوب آب منطقه ای استان، اظهار داشت: مجموعه امور آب استان در سیل فروردین با عملکرد عالی خود و با ریسک پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه کرد و از وقوع یک فاجعه  جلوگیری کرد.

کد خبر: ۱۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha