۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۵۳ درصد حجم مخازن سدهای استان همدان پر است
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان:

۵۳ درصد حجم مخازن سدهای استان همدان پر است

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه ۵۳ درصد حجم مخازن سدهای این استان پر است، گفت: گنجایش مخازن سدهای بهره برداری شده در استان همدان برابر ۱۰۸میلیون مترمکعب است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد ضروری اظهار کرد: حجم فعلی سد اکباتان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده که با این میزان، ۲۱ درصد حجم این سد پر است.

وی ورودی سد اکباتان را در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه و خروجی این سد برای شرب شهر همدان را ۴۰۵ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: میانگین بارندگی استان همدان بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های مبنا از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون ۲۰۱ میلیمتر بوده و میزان بارندگی سال جاری نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته در مدت زمان مشابه ۲۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ضروری عنوان کرد: متوسط بارندگی سال آبی گذشته در مدت زمان مشابه ۲۶۶ میلیمتر و نسبت به بلند مدت ۳۰۱ میلیمتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم ذخیره فعلی دیگر مخازن سدهای استان اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ درصد سد شیرین‌سو با حجم یک میلیون و ۱۳۰ هزار متر مکعب با ورودی ۲۰ لیتر در ثانیه، ۹۹درصد سد کلان با حجم ۴۳میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب ،۳۷ درصد سد سرابی با حجم سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب با خروجی ۱۱۵ لیتر و با ورودی ۲۵۳ لیتر در ثانیه، ۱۵ درصد سد آبشینه با حجم ۶۴۸ هزار مترمکعب با خروجی ۸۶ لیتر در ثانیه پُر هستند.

ضروری با بیان اینکه بیشترین حجم آب ذخیره شده را سد کلان به خود اختصاص داده، گفت: در حال حاضر حجم آب سد نعمت آباد با کاربرد کشاورزی و صنعتی میانگین یک‌میلیون و ۳۰ هزار مترمکعب بوده که این میزان حجم آب سد مصارف و حق آب کشاورزی اراضی و روستاهای اطراف سد را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha