۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
افزایش بهای بلیط اتوبوس هنوز ابلاغ نشده است| توزیع لاستیک بر اساس پیمایش
مدیر کل حمل و نقل سازمان راهداری در گفتگو با بازار:

افزایش بهای بلیط اتوبوس هنوز ابلاغ نشده است| توزیع لاستیک بر اساس پیمایش

باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه ابلاغیه ای از بابت افزایش قیمت بلیط اتوبوس در اختیار این اداره کل قرار نگرفته گفت: قیمت بلیط اتوبوس فعلا همانند سال قبل است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با افزایش ۲۵ درصدی بلیت قطار، ۳۰ درصدی کرایه مسافران جاده ای و ۳۵ درصدی کرایه حمل کالا موافقت کرده و اعلام کرده است که با پیشنهاد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش کرایه حمل کالا و مسافر جاده‌ای و ریلی و نیز تصویب این پیشنهاد در ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور قیمت بلیط اتوبوس ۳۰ درصد افزایش می یابد.

اگر چه طبیعی بود که در سال جاری قیمت بلیط اتوبوس افزایش یابد اما اینکه این رشد قیمت بیشتر از حد معقول باشد تا حدودی نگرانی مسافران را در پی داشته است. نرخ کرایه حمل مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد نسبت به کرایه حمل مسافر در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

داریوش باقرجوان مدیر کل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با پیشنهاد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیط اتوبوس موافقت کرده است ؟ گفت: افزایش نرخ بلیط اتوبوس به معاونت حمل و نقل جاده ای ابلاغ نشده است بنابراین هر گونه تغییر قیمتی فعلا در دستور کار نیست.

وی ادامه داد: نرخ حمل و نقل مسافر و یا بهای بلیط تا همین الان و فعلا بر اساس قیمت های سال گذشته است و هیچ افزایشی نداشته است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی طبق دستور رئیس جمهور به سازمان‌های «راهداری و حمل و نقل جاده ای»، «هواپیمایی کشوری» و «بنادر و دریانوردی» و همچنین «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران» دستور داده بود تا کرایه حمل و نقل کالا و مسافر در ایام نوروز امسال افزایش نداشته باشد و رشد نرخ کرایه‌ها به بعد از سفرهای نوروزی موکول شود.

لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش توزیع خواهد شد بنابراین چه در بخش بار و چه در بخش مسافری، لاستیک های موجود و بخصوص لاستیک های تولید داخل که در سامانه کالاها وجود دارد بر اساس پیمایش ناوگان در اختیار خودروها قرار خواهد گرفت

باقرجوان همچنین در پاسخ به این پرسش که در سال جاری وضعیت تامین لاستیک و تایر در ناوگان حمل و نقل جاده ای چگونه خواهد بود ؟ گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش توزیع خواهد شد بنابراین چه در بخش بار و چه در بخش مسافری، لاستیک های موجود و بخصوص لاستیک های تولید داخل که در سامانه کالاها وجود دارد بر اساس پیمایش ناوگان در اختیار خودروها قرار خواهد گرفت.

وی پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به حذف ارز ترجیحی از تامین ملزومات بخش حمل و نقل از جمله روغن موتور و لاستیک، باید تولیدات داخلی این محصولات به سهولت و به قیمت مصوب درب کارخانه در اختیار بخش حمل و نقل قرار گیرد.

وقتی وسیله ای پیمایشی ندارد لاستیک دریافت کند و این ملاک و معیار خوبی است و باید کارسازی شود تا سیستم های پیمایشی خود را با سیستم سامانه کالا متصل کنیم اما نگرانی ما این است لاستیکی که در کشور وجود دارد وارد چرخه عرضه از طریق بازار آزاد و رقابتی نشود و معتقدیم باید نظارت ها کامل باشد و در سامانه افرادی که نیاز دارند بتوانند لاستیک مناسب را تهیه کنند

وی افزود: نیازی نیست که وقتی وسیله ای پیمایشی ندارد لاستیک دریافت کند و این ملاک و معیار خوبی است و باید کارسازی شود تا سیستم های پیمایشی خود را با سیستم سامانه کالا متصل کنیم اما نگرانی ما این است لاستیکی که در کشور وجود دارد وارد چرخه عرضه از طریق بازار آزاد و رقابتی نشود و معتقدیم باید نظارت ها کامل باشد و در سامانه افرادی که نیاز دارند بتوانند لاستیک مناسب را تهیه کنند.

افزایش بهای بلیط اتوبوس هنوز ابلاغ نشده است| توزیع لاستیک بر اساس پیمایش

کد خبر: ۱۴۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha