۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای گیلان درنظرگرفته شد
استاندار گیلان:

۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای گیلان درنظرگرفته شد

رشت- استاندار گیلان گفت: ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای از محل سفر رئیس جمهور به استان درنظر گرفته شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به افزایش قیمت برگ سبز چای درجه یک به میزان ۳۷ درصد و درجه دو ۴۸ درصد از سوی دولت افزود: علاوه بر این، کارخانجات نیز متقاضی افزایش قیمت در صورت تحویل چای با کیفیت هستند.

استاندار گیلان این موضوع را موجب شکل‌گیری رقابت بین کارخانجات به منظور نوسازی و بهسازی تجهیزات ذکر و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به‌زراعی به چایکاران و تسهیلات نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای، اقدامات مهم دولت برای حفظ کاربری باغات و توسعه محصول استراتژیک چای است.

دکتر عباسی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت چای، یارانه نهال به مبلغ یک میلیارد تومان به سازمان چای اختصاص داده شده و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای اصلاح باغات چای از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در نظر گرفته شده است و پیگیری های لازم هم در خصوص ناظران چای برای تعیین تکلیف آنها صورت می‌گیرد.

عباسی با اشاره به نگاه حمایتی دولت نسبت به تولیدات داخلی به‌ویژه چای، برنج و دیگر محصولات گفت: با همت مردم و کشاورزان پرتلاش، امیدوار به افزایش تولید هستیم.

وی همچنین در خصوص تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و متمرکز کردن اعتبارات صندوق در یک بانک عامل گفت: در کنار حمایت های صندوق از فعالان این صنعت، بانک دو برابر آن برای در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش کمک می‌کند.

وی حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و نیز سرمایه گذاران را مورد تأکید قرار داد و افزود: بر ایجاد حلقه های زنجیره ارزش محصول تاکید داریم تا شاهد رونق تجارت و بازرگانی چای باشیم

کد خبر: ۱۴۷٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha