۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
 نیروگاه ها بورس را داغ کردند
تحلیل بورس در روز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نیروگاه ها بورس را داغ کردند

دستور العمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم به دولت ارائه شدو همین موضوع نیروگاه ها را در بورس عزیز کرد.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر علی عصاری با اشاره به عملکرد خوبه نیروگاهی ها در بازار امروز بیان کرد: سهام شرکت های نیروگاهی امروز با تقاضای خوبی همراه بودند که با ارسال پیش نویس دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال این تقاضا قوت گرفت و کماکان این گروه میتواند از گزینه های جذاب بازار باشد.

به گزارش بازار، امروز چهارم اردیبهشت، بازار بورس با افت هفت هزار واحدی همراه بود که شاخص کل را در سطح یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحدی قرار داد. شاخص هم وزن نیز ۰/۲ رشد داشت. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزارو ۷۶۵ میلیارد تومان نیز رسید.

۱۴۱ نماد با رشد بیش از سه درصد همراه بودند و ۸۰ نماد افت بیش از سه درصد را تجربه کردند.

در بازار امروز چه گذشت!؟

دکتر عصاری با اشاره به اینکه در روز ابتدایی معاملات این هفته، نشانگر خوبی برای هفته ی اخیر نیست، گفت: امروز گروه های کوچک و متوسط عملکرد بهتری نسبت به بقیه گروها داشتند. از گروه زراعتی که مدتی است پیشتاز بازار می باشد امروز فقط دو سهم سیمرغ و سپید صف خرید و نزدیک صف خرید ماندند. خودرو نیز با لیدری خگستر چندین بار به صف خرید نزدیک شد ولی نتوانست صف خرید خود را نگه دارد و به اعداد منفی رسید. گروه فلزات اساسی همچنان با رنج همراه بودند.

وی افزود: نمادهای وکبهمن و پکویر امروز صدر نشین ورود پول از جانب حقیقی ها بودند و نماد های فملی و فولاد بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها از آن خود کردند.

دو نماد افرا و زکشت نیز بیشترین نوسان روزانه را شامل شدند.

دارویی ها، کاشی و سرامیک، سرمایه گذاری ها و قطعات خودرویی از جمله صنایع مورد توجه بازار امروز بودند و بدترین عملکرد گروه ها مربوط به پالایشی ها بود.

جان گرفتن تقاضا

عصاری با اشاره به افزایش تقاضا در ساعات پایانی بیان کرد: حفظ محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روند بازار را در روزهای آتی تعیین می کند و پیش بینی می شود بازار در محدوده یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد به تعادل برسد و با توجه به رسیدن فصل مجامع این تعادل پایدار بماند.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha