۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری بر ساخت شهرهای جدید
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری بر ساخت شهرهای جدید

عضو کمیسیون عمران مجلس نوسازی بافت فرسوده را بهترین پتانسیل‌ طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: افزایش تعداد شهرهای جدید موجب رشد مهاجرت به شهرها می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در رابطه با اولویت بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری نسبت به ساخت شهرهای جدید گفت: بازآفرینی بافت های فرسوده یکی از موضوعات اولویت‌دار بوده که در جلسه با وزیر راه و شهرسازی نیز بارها به این موضوع تاکید داشتیم. ساخت واحدهای مسکونی در مناطق بافت‌های فرسوده توسط خود مالکین، نیازی به تامین زمین نداشته و مالکان تنها با دریافت تسهیلات با همکاری پیمانکاران مورد اعتماد، زیر نظر سازمان نظام مهندسی و با مجوز شهرداری، بدون نیاز به دخالت مجموعه های دیگر اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نوسازی بافت فرسوده را بهترین پتانسیل‌ طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس هم بر نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید بسیار زیادی دارد اما متاسفانه علی‌رغم تمامی مصاحبه‌ها و شعارهای داده شده بر روی این موضوع بسیار مهم کار اجرایی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: استفاده از بافت فرسوده شهری، الحاق زمین به شهرها و روستاها را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه این مناطق دیگر نیازی به زیرساخت‌های زیر و رو بنایی ندارند چرا که تمامی امکانات نظیر آب و برق و زیر ساخت‌های حمل و نقلی و ... در شهرها وجود دارد. از طرفی افزایش تعداد شهرهای جدید موجب رشد مهاجرت به شهرها می‌شود در حالی که نوسازی بافت‌های فرسوده و استفاده از این مناطق برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مانع افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی، معاون شرکت بازآفرینی شهری، شورای عالی مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری باید بیش از پیش به اهمیت بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری توجه داشته باشند. وزارت راه نیز اراضی تحت مالکیت خود در بافت‌های شهری را به امر تولید مسکن اختصاص دهد. از طرفی بهتر است اولویت ارائه واحدهای نهضت ملی مسکن ساخته شده در بافت‌های فرسوده شهری، مستاجران ساکن همان محل باشد تا از جا به جایی جمعیت نیز جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha