۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
شهرداری و دولت برای احداث واحدهای استیجاری سرمایه گذاری کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

شهرداری و دولت برای احداث واحدهای استیجاری سرمایه گذاری کنند

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و شهرداری‌ها برای احداث واحدهای استیجاری سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات در زمینه افزایش اجاره بهای مسکن در کشور گفت: متأسفانه ساختار سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشور ما یک ساختار آسان و مشخصی نیست به همین دلیل یکی از رویاهای جوانان و خانواده‌ها خانه دار شدن و صاحبخانه شدن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صاحب مسکن شدن هزینه زیادی طلب می‌کند، گفت: خیلی از متقاضیان مسکن دیگر نمی‌توانند خود را صاحب خانه تصور کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در مجلس بیان داشت: این قانون تلاشی بود تا دولت بر اساس برنامه آن، به اهداف ۴ میلیون مسکن در ۴ سال بپردازد و به واسطه عرضه مسکن، قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

کریمی با بیان اینکه بسیاری از افراد حتی توان خرید مسکن در قالب مسکن ملی و دولتی را ندارند، گفت: از این رو مجبوریم برای اجاره مسکن اقشار جامعه فکری اساسی کنیم لذا یکی از اقداماتی که در دنیا در این بخش انجام می‌شود سرمایه‌گذاری دولت و شهرداری‌ها برای احداث واحدهای استیجاری است، از این رو مجموعه‌هایی که امکاناتی دارند باید پای کار بیایند و مسکن مورد نیاز جوانان را احداث کنند و در قالب این طرح مساکن را به مدت ۵ سال و با شرایط مناسب در اختیار جوانان قرار دهند چراکه در اکثریت کشورها این وظایف را شوراها و دولت‌ها انجام می‌دهند، یعنی واحدهای ساخته شده را به مردم اجاره داده می‌شود و هزینه صورت گرفته را از محل اجاره بها مستهلک می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین بخش عمومی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که امکانات شرکت‌های ساختمانی را دارند می‌توانند به این بخش ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها باید در بخش تولید خانه‌های استیجاری سرمایه گذاری کنند، بیان داشت: بانک‌ها باید از این بخش‌ها حمایت کنند لذا ما این الگو را برای خوابگاه‌های استیجاری آزمایش کردیم و جواب داده است بنابراین همین مدل می‌تواند درباره خانه‌های استیجاری مدنظر قرار گیرد تا کسانی که توان خرید مسکن و صاحبخانه شدن را ندارند از این خانه‌های استیجاری، با قیمت مناسب استفاده کنند.
کد خبر: ۱۴۷٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha