۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
عدم بازگشت ۲۵ درصد از وام‌های بانک صادرات

عدم بازگشت ۲۵ درصد از وام‌های بانک صادرات

طبق صورت مالی بانک صادرات که عجیب بودن اعداد آن، مساله و چالش این گزارش بوده، مانده تسهیلات اعطایی به اشخاص دولتی و غیردولتی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار، افزایش مطالبات معوق بانکی موجب کاهش کیفیت دارایی بانک‌ها و به دنبال آن کاهش ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصاد، افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، به‌هم ریختن ترازنامه بانک‌ها و ناترازی در نقدینگی(کسری نقدینگی) بانک‌ها و درنهایت همه این عوامل موجب حادتر شدن شرایط تورمی در کشور می‌شود.

طبق صورت مالی بانک صادرات که عجیب بودن اعداد آن، مساله و چالش این گزارش بوده، مانده تسهیلات اعطایی به اشخاص دولتی و غیردولتی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان؛ ۶۵ هزار میلیارد تومان آن مشکوک الوصول(۲۲ درصد)، ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تسهیلات معوق(۳درصد) و یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان از تسهیلات سررسید آنها گذشته( ۰/۵ درصد) است.

در مجموع می‌توان ادعا کرد ۲۵ درصد از تسهیلاتی که بانک صادرات تا به حال پرداخت کرده، نکول شده و در ردیف تسهیلات غیرجاری قرار گرفته است. به عبارت دیگر ۷۷ هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی بانک صادرات به این بانک برنگشته که این رقم در مقایسه با کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک بسیار بالاست.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha