۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
پتروشیمی هلیلان تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پتروشیمی هلیلان تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

ایلام- عارفی، رئیس هیئت مدیره پروژه پتروشیمی هلیلان با اشاره به اینکه پتروشیمی هلیلان تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود، گفت: پیشرفت این پروژه هم اکنون بیش از ۴۰ درصد است.

اصغر عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این پروژه عظیم یکی از مهم‌ترین مطالبات عمومی استان است که نقش بسزایی در محرومیت زدایی در استان ایلام ‌و شهرستان هلیلان خواهد داشت.

وی گفت: پروژه پتروشیمی هلیلان با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی موجب اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان می شود.

رئیس هئیت پروژه پتروشیمی هلیلان اظهار داشت: این پروژه با سرمایه اسمی پنج هزار میلیارد ریال و سرانه تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک، اتیلن و وینیل استات در منطقه محروم شهرستان هلیلان اجرا می‌شود.

عارفی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این پروژه بیان کرد: سرمایه گذاری پروژه ۱۵۰ میلیون یورو ارزی و یک هزار میلیارد تومان ( ریالی) در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تا کنون به میزان ۴۰ میلیون یورو ماشین آلات مورد نظر خریداری و ترخیص شده است.

رئیس هئیت پروژه پتروشیمی هلیلان افزود: درصد پیشرفت پروژه ۴۱ درصد است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

وی با اشاره به تاثیر پتروشیمی هلیلان در اشتغال زایی جوانان منطقه تصریح کرد: میزان اشتغال در زمان اجرای پروژه تا ۶۰۰ نفر است و در زمان بهره برداری بالغ بر ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد.

عارفی در ادامه افزود: پروژه پتروشیمی هلیلان دارای یک‌ نیروگاه ۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی است که حداکثر ۲۵ مگاوات در خود پروژه مصرف می‌شود و مابقی به شبکه برق استان تزریق خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha