۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
افزایش سرعت رسوب برداری در خلیج گرگان| ملاحظات محیط زیستی رعایت می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار؛

افزایش سرعت رسوب برداری در خلیج گرگان| ملاحظات محیط زیستی رعایت می‌شود

گرگان- ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه لایروبی خلیج گرگان در پهنه سرزمینی و جغرافیایی گلستان گفت: با ورود کاترساکشن ها سرعت رسوب برداری افزایش می یابد.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در روزهای آینده دو دستگاه کاتر ساکشن در خلیج گرگان مستقر و سرعت لایروبی و رسوب برداری افزایش می یابد.

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است و با توجه به اینکه محل پروژه در مرز گلستان است، محیط زیست مازندران حق دخالت ندارد.

وی افزود: تاکنون یک سد خاکی برای دپوی رسوبات در شمال جزیره آشوراده احداث شده و دو فقره دایک (سد خاکی) دیگر باید در مجاورت کانال های آب رسان ایجاد شود.

ایری ادامه داد: بر اساس برنامه طراحی شده مقرر است تا در گام نخست کانال «آشوراده» به طول طول هشت کیلومتر، عرض ۲۰۰ متر و عمق ۱.۵ متر لایروبی شود تا خلیج از این وضعیت خارج شود.

وی به موضوع احداث نیروگاه های برق در غرب گلستان اشاره کرد و گفت: تابستان سال آینده شاهد بهره برداری از نخستین نیروگاه پیش بینی شده برای منطقه هستیم و کلنگ سه نیروگاه تولید برق هم به زمین زده خواهد شد.

ایری افزود: مجوزهای این چهار نیروگاه صادر شده و با مشارکت بخش خصوصی در بندرترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرترکمن احداث خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت این نیروگاه‌ها، بخشی از مشکل کمبود برق فعالان صنعتی به ویژه مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی استان برطرف می شود و دغدغه ها آن ها در تابستان کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha