۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
نفت فشار رو به بالا | افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا

نفت فشار رو به بالا | افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا

شاخص جهانی نفت برنت و نفت وست تگزاس جمعه کاهش یافتند و سومین افت هفتگی در چهار هفته گذشته را به ثبت رساندند.

به گزارش بازار، قرنطینه چین بر نفت فشار وارد کرده حتی در شرایطی که رویارویی اتحادیه اروپا و روسیه بر سر اوکراین نشان می دهد که قیمت نفت خام راهی جز افزایش ندارد.

شاخص جهانی نفت برنت و نفت وست تگزاس جمعه کاهش یافتند و سومین افت هفتگی در چهار هفته گذشته را به ثبت رساندند، به دلیل چشم انداز رشد ضعیف تر جهانی، نرخ های بهره بالاتر و قرنطینه کووید در مرکز مالی چین شانگهای.

برنت ۱.۶۸ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. طی هفته، برنت کاهش ۴.۵ درصدی را تجربه نمود که پس از افزایش نزدیک به ۹ درصدی در هفته گذشته و کاهش ۱۳ درصدی در دو هفته قبل رخ داد. اگر این کاهش ادامه یابد، آوریل اولین ماه منفی امسال برای برنت خواهد بود.

وست تگزاس معامله شده در نیویورک ۱.۷۲ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲.۰۷ دلار رسید. مانند برنت، WTI افت ۴.۵ درصدی را در هفته نشان داد و نوسانی مشابه با معیار بریتانیا در سه هفته قبل داشت.

کریگ ارلام، رئیس بخش تحقیقات گفت: با توجه به جنگ در اوکراین و تحریم احتمالی صادرات روسیه، مطمئناً روند بیشتر به سمت بالا متمایل هستند، اما قرنطینه در چین و خطر کندی اقتصادی ناشی از فدرال رزرو نیز قابل توجه است.

بلومبرگ گزارش داد که انتظار می‌رود تقاضای چین برای بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما در آوریل نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

آنها گفتند که این معادل کاهش مصرف نفت خام به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز است و بزرگترین ضربه به تقاضا از زمان قرنطینه بیش از دو سال پیش در ووهان خواهد بود - شهر مرکزی چین که کووید-۱۹ برای اولین بار در آنجا بود. شناخته شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنین در نشست های بهار صندوق بین المللی پول/بانک جهانی این هفته بازارها را با صحبت های جنگ طلبانه به وحشت انداخت. پاول گفت برای بانک مرکزی «مناسب» است که سریع‌تر و سنگین‌تر بر روی نرخ‌های بهره حرکت کند – نشانه‌ای قوی از این که کمیته تصمیم‌گیری نرخ بهره فدرال رزرو با افزایش نیم واحدی در نشست آتی خود در ۴ تا ۵ مه پس از افزایش قبلی موافقت خواهد کرد

فیل فلین، تحلیلگر انرژی در گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو، در تفسیری نوشت: «برخی می ترسند که افزایش ۵۰ واحدی نرخ پایه اولین مورد از بسیاری از موارد باشد و می تواند اقتصاد و تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

این فقط یک چرخه تنگ‌تر نیست که یک شبه معامله‌گران را ناراحت می‌کند، بلکه قیمت‌گذاری افزایش نرخ بهره ۵۰ واحدی تا سپتامبر توسط بانک مرکزی اروپا را نیز به همراه دارد. از سوی دیگر، بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد بی‌طرف بماند، اما نگران است که مسیر ایالات متحده و اروپا آنها را مجبور به تغییر مسیر کند.»

یک منبع دولتی این هفته به رویترز گفت که آلمان - بزرگترین اقتصاد اروپا - پیش بینی رشد خود را برای سال ۲۰۲۲ از ۳.۶ درصد به ۲.۲ درصد کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha