۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
سرمایه گذاران از مازندران دوری می کنند
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

سرمایه گذاران از مازندران دوری می کنند

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بخش خصوصی سرمایه گذاران را با هزار مشکل به استان می آورد ولی موانع سبب رفتن و دوری آنان می شود.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وقتی دانش در کنار تولید قرار می گیرد منجر به افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت های نوینی برای اشتغال می شود.

وی با تاکید براین که بهره وری در استان باید رشد یابد، افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی با بهره گیری از دانش و فناوری در سال قبل به هشت میلیون تن رسید این درحالی که طی سال قبل این میزان نصف بوده است.

وی افزود: بخش خصوصی خود را برای تحقق شعار سال جاری مهیا کرده است و باید هرچه زودتر فرمایش و فرمان مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم و تشکیل کمیته تخصصی برای تحقق شعار سال ضروری است.

مهاجر یادآور شد: اگر هر سال درصدی از برنامه های سال محقق یابد تاکنون باید بیش از ۶۰ درصد مشکلات اقتصادی و بخش خصوصی حل می شد و متاسفانه شعارهای سال را در حد بنر و سربرگ نامه ها خلاصه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: بخش خصوصی به شعار پای کار آمده است درحالی که عملیاتی وارد میدان نشد درحالی که بخش خصوصی به صورت میدانی وارد عمل شده است.

وی افزود: بخش خصوصی سرمایه گذاران را به استان وارد می کند اما موانع و مشکلات موجود سبب فراروی شدن آنان می شود و دولت باید این موانع را رفع کند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر شاهد فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان هستیم از مسئولان خواست تا برای آمارسازی اقدام به افزایش تعداد شرکت ها نکنند بلکه زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha