۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
شهرک سازی خصوصی در ۱۳ استان در انتظار صدور مجوز| ایست موقت به مطالعه و جانمایی در اطراف تهران
«بازار» گزارش می دهد

شهرک سازی خصوصی در ۱۳ استان در انتظار صدور مجوز| ایست موقت به مطالعه و جانمایی در اطراف تهران

ساخت شهرک در اطراف تهران در حالی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است که هنوز مجوز شهرک های خصوصی صادر نشده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شهرک سازی در کنار ساخت شهرهای جدیدی موضوعی است که به طور جدی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و آنطور که از شرکت عمران شهرهای جدید خبر می رسد شهرک سازی در انتظار صدور مجوز است. چرا که شهرک های جدیدی که قرار است احداث شود ارتباطی با شهرهای جدیدی که تاکنون شکل گرفته و فعال هستند ندارند.

چندی پیش علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که یکی از بحث هایی که شاید تا حالا چندان پر رنگ نبوده است بحث شهرک سازی است. بنابراین ۴۲ موقعیت در نگاه شهرک سازی شناسایی شده است که در حدودا ۱۳ استان کشور مطالعات شهرک سازی در دستور کار است.

شهرک سازی خصوصی در ۱۳ استان در انتظار صدور مجوز| ایست موقت به مطالعه و جانمایی در اطراف تهران

اما سوالی که مطرح است این است که این شهرک های جدید چه امکاناتی خواهند داشت که بالاتر از شهرهای جدید کنونی که دارای خدمات زیر بنایی و رو بنایی هستند؟ پاسخ به این سوال را معاون وزیر راه و شهرسازی اینطور پاسخ داده بود که در تهران ظرفیت شهرک سازیهای مختلف را داریم. با توجه به اینکه نقاط همجوار ما مثل پردیس و پرند این پتانسیل را دارد شهرک سازی را دنبال خواهیم کرد.

جعفری پیشتر گفته بود: یکی از تجربه های شهرهای جدید بعد از شکل گیری در خصوص توجه ساختار حمل و نقل است. همانطور که مستحضر هستید علاوه بر اینکه حوزه مسکن برای ما مهم است و رویکرد اصلی است در حوزه حمل و نقل ما امروز مترو و بزرگراه و پل می سازیم و دسترسی هایی احداث می کنیم که حوزه محورهای اصلی شهرهای مادر هست که باید به شهرهای جدید متصل شوند. الان خط متروی تهران- پرند ، تهران_ هشتگرد و در اصفهان متروی مجلسی و بهارستان را داریم.

از این ۴۲ شهرک سازی مورد نظر ۳ شهرک در تهران در حال مطالعه و موقعیت یابی است. با هماهنگی که با معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی داشتیم ما به دنبال صدور مجوز شهرک های خصوصی هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از این شهرک سازی مربوط به تهران است ادامه داد: از این ۴۲ شهرک سازی مورد نظر ۳ شهرک در تهران در حال مطالعه و موقعیت یابی است. با هماهنگی که با معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی داشتیم ما به دنبال صدور مجوز شهرک های خصوصی هستیم.

آنطور که از برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران بر می آید این است که ساخت شهرک خصوصی برای افرادی است که سند مالکیت زمین های بالای ۱۰ هکتار دارند و این زمین ها امروز پتانسیل این را دارند که بعد از مطالعات دقیق شهرسازی و کارشناسی با تغییر کاربری ظرفیت تعریف شهرک بخش خصوصی را داشته باشند. هر چند آنطور که خبر می رسد افرادی که دارای این زمین ها هستند چندان روی خوشی به این طرح جدید نداده اند و حتی مجوز ساخت شهرک سازی خصوصی نیز صادر نشده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      سلام شهر یزد قیمت زمین بالا رفته و ساخت مسکن مشکل شده دروازه قران بلوار نصر ۳۰۰هکتار زمین قطعات ۲هزار متری ۲۰سال پیش کوثر به مردم جهت احداث باغ فروخته ولی بخاطر شوری آب و خاک نامناسب خیلی احداث باغ توجیهی ندارد و عملا بلا استفاده میباشد اگر امکان دارد تغییر کاربری بشود و حداقل قطعات ۲هزار متر هزار متر مجوز مسکونی داده بشه خیلی زمین جهت ساخت مسکن بوجود می آید