۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
گروه خودرویی رشد می کند یا نوسانگیری است؟
«بازار» از سیگنال جدید خودرویی ها خبر داد

گروه خودرویی رشد می کند یا نوسانگیری است؟

مجلس در حالی از جدی شدن عرضه خودرو در بورس کالا خبر داده که از یک سال پیش این موضوع مطرح بوده و در جلسات کمیسیون آن را نشدنی و رد کرده بود، اما حالا سیگنال جدیدی برای نوسان گیری شده است.

بازار؛ گروه بورس: مجلس در حالی از جدی شدن عرضه خودرو در بورس کالا خبر داده که از یک سال پیش این موضوع مطرح بوده و در جلسات کمیسیون آن را نشدنی اعلام کرده و رد کرده بود اما حالا سیگنال جدیدی برای نوسان گیری شده است. از طرف دیگر مدیر عامل ایران خودرو خبر داده که واگذاری سهام دولت در خودروسازان به بخش خصوصی جدی است و حدود ۳۰۰ کارشناس رسمی دادگستری مشغول ارزش‌گذاری دارایی های کل گروه صنعتی هستند در ۷۷ شرکت کار ارزش گذاری تقریبا به مرحله پایانی رسیده است.

در حال حاضر مدیران ایران خودرو و سایپا تاکید بر ابنیه، ملک و ماشین آلات و تجهیزات خود دارند، به همین دلیل پیش بینی می شود قیمت روی کاغذ بسیار بالا تعیین شود و همین موضوع ریسک خرید این سهام هم بالا می رود زیرا ارزش معاملاتی املاک با ارزش روی کاغذ آنها بسیار متفاوت است.
پیش نیاز واگذاری بلوکها تعیین قیمت است، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا باید سهام دو خودروساز و سایر دارایی ها را واگذار کنند، همچنین در سایر شرکت ها از جمله تعاونی خاص هم این رویه ادامه دارد.

طبق وعده های داده شد تا پایان اردیبهشت ماه تمام کار به نتیجه نهایی می رسد و در ابتدای خرداد ماه سهام دو خودروسازی به صورت بلوکی عرضه می شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha