۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
حرکت صعودی شاخص های سهام در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت صعودی شاخص های سهام در آمریکا

با افزایش نسبی در سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام، شاخص های سهام در آمریکا در شرایط صعودی در حرکت هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با افزایش نسبی در سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام، شاخص های سهام در آمریکا در شرایط صعودی در حرکت هستند. در حال حاضر شاخص داوجونز در میان مدت، در حال تکمیل الگوی سر و شانه کف است و در صورتی که محدوده ۳۵۰۰۰ واحدی شکسته شود، احتمال صعود شاخص تقویت خواهد گردید. در شاخص S&P۵۰۰ نیز از نظر تکنیکالی، محدوده خط روند نزولی میان مدت شکسته شده و احتمال صعود شاخص تقویت شده است.

۲- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، قیمت پس از ایجاد یک قله جدید در محدوده ۱۱۴ دلاری، در شرایط اصلاح قیمتی در حرکت است و در آستانه تشکیل الگوی برگشتی سر و شامه سقف قرار دارد. در صورتی که خط گردن این الگو در محدوده ۱۰۶.۱۶ با اعتبار شکسته شود، احتمال نزول و اصلاح بیشتر قیمت در میان مدت تقویت خواهد شد. امروز شاخص هفتگی موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی شده با افزایش بیش از دو میلیون و چهارصد هزار بشکه ای همراه باشد. عدد اعلامی می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۳- در بازار طلا، با افزایش تقاضا برای دلار که در پی افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا ایجاد شده است، قیمت به زیر محدوده حمایتی ۱۹۶۵ دلاری نزول کرده و به میانگین ۳۴ روزه خود رسیده است. واکنش قیمت نسبت به این محدوده با اهمیت است و در صورتی که این محدوده شکسته شود، احتمال اصلاح بیشتر قیمت طلا تقویت خواهد شد. برگشت معتبر از این محدوده و عبور از سطح بالای ابر کوموی روزانه نیز می تواند احتمال صعود میان مدت تا محدوده ۲۰۰۰ دلاری را افزایش دهد.

۴- در برابری دلار به ین ژاپن، قیمت در ادامه روند صعودی به محدوده مقاومتی ماژور و سقف بیست ساله ی ۱۲۹.۱ رسیده و با توجه به شارپی بودن حرکت صعودی در هفته های اخیر، در شرایط اصلاح قیمتی و زمانی قرار گرفته و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیشتر وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، قیمت نتوانسته سطح حمایتی دو ساله را در محدوده ۱.۰۷۶۸ با اعتبار بشکند و در شرایط اصلاحی در حرکت است. احتمال اصلاح صعودی کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد، اما در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند نزولی با پایان اصلاح خواهد بود. سطوح حمایتی ۱.۰۷۶۸ و ۱.۰۷۲۰، در برابر نزول بیشتر قیمت در میان مدت قرار دارند و واکنش به این محدوده های قیمتی، با اهمیت خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha