۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مرحله اسکلت بندی| زمین برای بیش از یک میلیون مسکن تامین شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس به بازار خبر داد

۷۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مرحله اسکلت بندی| زمین برای بیش از یک میلیون مسکن تامین شده است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر اقساط تهیه خانه‌های نهضت ملی مسکن از سه میلیون تومان بیشتر شود، اقشار جامعه توان پرداخت این اقساط را نخواهند داشت.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اقساط خانه‌های نهضت ملی مسکن و توان مردم در پرداخت آن اظهارکرد: اگر اقساط تهیه خانه‌های نهضت ملی مسکن از سه میلیون تومان بیشتر شود، اقشار جامعه توان پرداخت این اقساط را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: به طور صددرصد باید اقساط خانه‌های نهضت ملی مسکن زیر ۳ میلیون تومان شود بنابراین باید یارانه مدنظر قرار گرفته و صندوق ملی مسکن را در این بخش به طور مناسبی تنظیم کنیم تا مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: وظیفه صندوق ملی مسکن دادن یارانه به بانک‌هاست یعنی باید به بانک‌ها بگوید بخشی از منابعی که از مردم گرفته می‌شود را پرداخت می‌کند، بنابراین اقساط خانه‌های نهضت ملی مسکن باید حدود ۳ میلیون تومان باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته شرایط اقشار تحت حمایت متفاوت است و این اقشار در قالب توافقنامه کارشان انجام می‌شود و ممکن است این مساکن بلاعوض و با سود صفر به آن‌ها داده شود.

شاکری با اشاره به اقدامات در زمینه پیشبرد قانون جهت تولید مسکن اظهارکرد: تاکنون ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده و ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین زمین برای بیش از یک میلیون مسکن هم در کشور تامین شده است و مسئولین مشغول عقد قرارداد در این بخش هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکید ما بر این است که وزارت راه و شهرسازی به سرعت تکلیف خریداران را مشخص کند تا ببینیم این مساکن به چه کسانی تعلق پیدا می‌کند و آن هم با چه شرایطی ارائه خواهد شد مثلاً باید مشخص شود مسکن بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر به چه نحوه ارائه می‌شود و چه امکاناتی دارد.

شاکری تاکید کرد: باید واحدهای نهضت ملی مسکن زودتر به مرحله عقد قرارداد برسند تا مردم تکلیف خود را در این بخش را بدانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: البته احتمال ریزش متقاضیان هم وجود دارد یعنی ممکن است فردی شرایط مدنظر قرار گرفته را بشنود، اما توانایی ادامه کار را نداشته باشد.

وی تأکید کرد: حتماً قراردادی که برای فروش مساکن با متقاضیان تهیه می‌شود شاه کلید رابطه بین ثبت نام کنندگان و وزارت راه و بانک‌ها است و ما هم دنبال می‌کنیم این مسئله به سرعت اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha