۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱
مالیات‌ستانی از بخش ارزآور کشور، تیر خلاص به انگیزه صادرکنندگان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

مالیات‌ستانی از بخش ارزآور کشور، تیر خلاص به انگیزه صادرکنندگان

به طور قطع و در صورت اجرای یکباره دریافت مالیات از صادرات مواد خام و نیمه خام و مالیات صادرات مواد معدنی، انگیزه صادرکننده کاهش می‌یابد و دیگر آنطور که باید شاهد سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نیستیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مخالفت خود را برای بحث مربوط به خام فروشی اعلام کرد گفت: بدون شک حاشیه سود شرکت‌ها بسیار مهم است اما نباید خام فروشی صورت بگیرد زیرا در بسیاری از حوزه‌های تولیدی با مدیریت صحیح و جلوگیری از خام فروشی می‌توان به تولید انبوه، فرآوری و ایجاد اشتغال در کشور رسید.

لطف الله سیاهکلی افزود: بحث تولید و اشتعال سال‌هاست که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در این زمینه به جای شعار دادن و مقصر دانستن دیگران اقدام عملی شود تا به نتیجه مطلوب رسید. در صورتی که مواد خام فراوری شوند، ضمن ایجاد شغل، ارزش افزوده زیادی را به دنبال دارد اما مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام و حتی عوارض بر مواد معدنی نباید به یکباره اجرا شود بلکه باید پلکانی عملیاتی شود تا شرکت های که مواد خام و نیمه خام صادر می کنند با مشکل مواجه نشوند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور قطع و در صورت اجرای موضوع فوق، انگیزه صادرکننده کاهش خواهد یافت و آنطور که باید شاهد سرمایه گذاری جدید در این بخش نخواهیم بود.

این نماینده در ادامه اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بازار سرمایه و برطرف‌کردن دغدغه‌های مربوط به آن همیشه آماده هستند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha