۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رکورد تولید روزانه محصول MTBE در پتروشیمی شیمی بافت شکسته شد
طی سه ماه گذشته؛

رکورد تولید روزانه محصول MTBE در پتروشیمی شیمی بافت شکسته شد

ماه‌شهر- پتروشیمی شیمی بافت با تولید بیش از ۲۵۰ تن MTBE در روز، رکورد جدیدی از تولید روزانه این محصول استراتژیک را ثبت کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، این مجموعه به واسطه وجود مشکلات عدیده‌ای همچون عدم تأمین خوراک با کیفیت، عدم توانایی در فروش محصولات اصلی و جانبی، مشکلات جدی ایمنی و زیست محیطی در طول عمر فعالیت خود موفق به تحقق ظرفیت اسمی محصولات خود نرسیده است و پایدار بودن این شرایط امکان بروز مشکلات جدی‌تری را برای این شرکت به همراه دارد.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی شیمی بافت در سه ماه گذشته با تغییر مدیریت و در راستای تحقق شعار سال و تغییر نگرش اقدام به برنامه‌ریزی عملی و اجرایی در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کرد.

استفاده بهینه از منابع موجود سازمان و پتانسیل کشور باعث شده است که بیش از ۳۰ طرح راهبردی و اجرایی برای نجات این مجموعه مطرح و تدوین استراتژی سازمان برای اولین بار به نگارش درآید.

از دیگر فعالیت‌ها، بررسی و امکان سنجی تکمیل زنجیره ارزش محصولات شرکت، عملیاتی نمودن ظرفیت تولید متیل اتیل کتون از ۳ هزار به ۵ هزار تن در سال، اتصال شرکت به آب‌های آزاد جهت صادرات محصولات، برنامه‌ریزی جهت تأمین خوراک رافینت یک با کیفیت بهتر از چندین روش مختلف زمینی و دریایی، تبدیل رافینت دو به محصول با ارزش و امکان استفاده مجدد از آن به عنوان خوراک (یکی از بزرگترین معظلات افزایش فعلی تولید)، رفع موانع و رشد فروش داخلی و صادراتی (افزایش ۱۰۴ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته) از مهم‌ترین دستاوردهای سه ماهه اخیر است.

طبق اقدامات صورت گرفته در طی چند روز گذشته محصول MTBE، با ۱۱۵ درصد توان در حال تولید است (۱۵ درصد بالاتر از طراحی درنظر گرفته شده).

کد خبر: ۱۴۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha