۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کاهش ۵ درصدی قیمت نفت
در پی هشدار تورم صندوق بین‌المللی پول رقم خورد

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت

پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به افزایش تورم و کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های تقاضا ۵ درصد سقوط کرد.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات روز گذشته متاثر از پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول و تولید نفت روسیه، کاهش یافت. روسیه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از هدف خود در ماه مارس که همان ۱۰.۰۱۸ میلیون بشکه در روز بوده، تولید کرده است.

بنابراین، در معاملات روز گذشته، نفت خام برنت با ۵.۲۲ درصد کاهش به ۱۰۷ دلار و ۲۵ سنت رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵.۲ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را تقریباً یک درصد کامل کاهش داد و با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، هشدار داد تورم اکنون برای بسیاری از کشورها یک «خطر آشکار و فعلی» است.

به گفته جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، تورم ایالات متحده «بسیار بالا» است.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: پیش‌بینی رشد پایین‌تر صندوق بین‌المللی پول، همراه با گزارش ذخایر استراتژیک نفت مبنی بر کاهش ۴.۷ میلیون بشکه‌ای ذخایر اضطراری در روز دوشنبه، باعث ایجاد نگرانی شده است.

پس از نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه که نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالا هفته گذشته افزایش یافته است، نگرانی ها درباره رشد تقاضا از قبل مورد توجه قرار گرفت.

رشد اقتصاد چین در ماه مارس کند شد و چشم‌اندازی را که پیشتر به دلیل محدودیت‌های COVID-۱۹ و درگیری در اوکراین ضعیف شده بود، بدتر کرد.

با این حال، تقاضای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، ممکن است با آماده شدن کارخانه‌های تولیدی برای بازگشایی در شانگهای شروع به افزایش کند.

احتمال ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، همچنان بازار را در حاشیه نگه داشته است. برونو لومر وزیر دارایی فرانسه روز سه شنبه گفت که تحریم نفت روسیه در سطح اتحادیه اروپا در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha