۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان بوشهر| ۲ میلیون دلار صنایع دستی صادر می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان بوشهر| ۲ میلیون دلار صنایع دستی صادر می‌شود

بوشهر- سجادی‌منش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش‌ بینی صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع دستی استان بوشهر را داریم.

اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه صنایع دستی یک حوزه گسترده است و در استان بوشهر، رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان فعالیت مستمر دارند.

وی افزود: امسال برای فروش محصولات تولیدی صنایع دستی استان، برنامه‌ریزی شده و این مهم در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از راه‌اندازی اتاق صنایع دستی خبر داد و خاطر نشان کرد: فعالان صنایع دستی با ایجاد یک‌ تشکل یا اتاق می‌توانند منسجم‌تر پیگیر مطالبات خود باشند و سریع‌تر به نتیجه برسند.

سجادی‌منش یادآور شد: برای صادرات محصولات تولیدی دست در استان نیز رایزنی و پیگیری مناسبی صورت گرفته و انتظار داریم امسال ۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر از دیگر برنامه‌های ماست و هر شهرستان به تناسب تولیدات خود مشارکت می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: بدون تردید این تعاونی‌ها می‌توانند کارآفرین باشند و مشاغل جدیدی ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha