۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
احتمال اصلاح جزئی قیمت طلا در بازار جهانی
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال اصلاح جزئی قیمت طلا در بازار جهانی

با رد شدن حرکت صعودی طلا و عدم توانایی در عبور از سد روانی ۲۰۰۰ دلار، انتظار می رود بازار طلا برای روز چهارشنبه با اصلاحی جزئی روبرو شود.

به گزارش بازار؛ طلا افت اصلاحی روز قبل را از نزدیکی سطح روانی ۲۰۰۰ دلار افزایش داده و در روز سه شنبه شاهد مقداری افزایش فشار فروش بود. نزول قیمت روزانه در اوایل جلسه آمریکای شمالی سرعت خود را افزایش داده و قیمت‌های نقدی را به پایین‌ترین حد چهار روزه در حدود ۱۹۵۷ دلار طی ساعات گذشته کشاند.

دلار آمریکا در نزدیکی بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۰ ایستاد و این روند همچنان از انتظارات برای تشدید سیاست تهاجمی تر توسط فدرال رزرو حمایت می کند. این موضوع، همراه با افزایش نگرانی های نشان از افزایش تورم در سایه تشدید بحران اوکراین، همچنان موجب افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می شود. لذا، ترکیبی از عوامل نگرانی‌ها در مورد پیامدهای اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین را تحت الشعاع قرار داده و بر بازار طلا نیز تاثیر گذار بوده است.

در همین حال، وضع قرنطینه‌های سفت و سخت مربوط به افزایش دامنه موج جدید کرونا در چین، جنگ طولانی روسیه و اوکراین، همراه با وضع تحریم احتمالی اتحادیه اروپا علیه واردات گاز روسیه، نگرانی‌های ناشی از تورم و رشد قیمت ها را تشدید کرده است.

نگرانی های بازار سرمایه با انتشار بیانیه رسمی صندوق بین المللی پول (IMF) مبنی بر کاهش رشد جهانی در پیش بینی های این نهاد بین المللی برای سال جاری میلادی تقویت شد. صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود، رشد جهانی را در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ حدود ۳.۶ درصد پیش‌بینی کرده که کمتر از پیش‌بینی ژانویه این نهاد است که به ترتیب ۴.۴ و ۳.۸ درصد اعلام شده بود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین هشدار داد که کمبود عرضه کالاهای اساسی ناشی از جنگ، فشارهای تورمی موجود را تشدید می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند به جذابیت طلا به عنوان پوششی در برابر افزایش هزینه‌ها کمک کند.

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی
انتظار می‌رفت که قیمت طلا پایین‌ترین سطح قبلی را به عنوان مقاومت خود به ثبت رسانده و سپس باقی‌مانده عدم تعادل در قیمت را به زیر سطح ۱۹۷۰ دلار کاهش دهد. قیمت در نزدیکی پایین ترین سطح قبلی رد شد و از آن زمان فرو ریخت، پایین تر رفته و اکنون با مقاومت تازه ایجاد شده تشکیل شده از تلاقی خط روند پویا و اوج های افقی روبرو شده است. لذا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمایید، قیمت طلا برای فردا می تواند تا سطوح مشخص شده، اصلاح موقت داشته باشد.

احتمال اصلاح جزئی قیمت طلا در بازار جهانی

کد خبر: ۱۴۶٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha