۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی گلستان| جلوی کشت محصولات پرآب طلب گرفته شود
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان مطرح کرد؛

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی گلستان| جلوی کشت محصولات پرآب طلب گرفته شود

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: اعتبارات آبرسانی گلستان با پیگیری در وزارت نیرو و استان، قبل از سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از سفر رئیس جمهور دو برابر شد.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: حدود هفت ماه از شروع سال آبی جدید گذشته و در این زمان بین ۹ تا ۱۴ درصد با کاهش بارندگی نسبت به متوسط درازمدت رو به رو بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: علاوه بر آن افزایش ۰.۵ درجه ای دما و فاصله بین بارش ها به علاوه کاهش بارش ها در سال آبی جاری موجب شده تا وضعیت رودخانه ها بین ۸۳ تا ۴۲ درصد کاهش داشته باشد و آبگیری سدها هم در سال جاری حدود ۳۰ درصد است که سال گذشته در همین زمان سدهای استان ۴۲ درصد آب داشتند.

حسینی بیان کرد: برای اجرایی شدن عدم کشت های پرآب طلب در سال جاری نیاز است همه دستگاه‌ها اعم از آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، بانک‌ها، صمت، شرکت برق، شرکت نفت و همچنین مقامات انتظامی و قضائی و سیاسی همکاری لازم را داشته باشند و کشاورزان هم متقاعد شود که به علت کمبود آب و خشکسالی در سال جاری کشت های پرآب طلب نباید کشت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب استان است که بالغ بر ۹۵ درصد آن از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که سهم آب زیرزمینی در افق ۱۴۲۵ به مقدار ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد میرداماد و سد نرماب از جمله طرح های شرکت آب منطقه ای برای تامین شرب استان در افق میان مدت است و استفاده از آب شیرین کن برای افق درازمدت پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: همچنین سدهایی مانند بهارستان در رامیان و مختومقلی فراغی در مراوه تپه از دیگر طرح های میان مدت و بلندمدت برای تامین شرب استان است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات آبرسانی در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات آبرسانی استان طی پنج سال ۹۵ تا ۹۹ متوسط ۲۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری همه جانبه در وزارت نیرو و استان، قبل از سفر ریاست جمهوری به ۲۰۰ میلیارد و پس از سفر، به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که اقدامات اجرایی آن همزمان در حال انجام است.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha