۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
آموزش فناوری برای نیروی کار صنایع کوچک و متوسط ایرانی در آلمان
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

آموزش فناوری برای نیروی کار صنایع کوچک و متوسط ایرانی در آلمان

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توافق نامه‌ای با آلمان امضا کردیم که بر اساس آن هم اکنون نیروی کار برخی از واحدهای تولیدی ما در حال گذراندن دوره‌های فناوری در آلمان هستند.

به گزارش بازار، علی رسولیان مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با بیان اینکه مشابه چنین توافق نامه و تفاهم نامه را با کشورهای کره جنوبی و چین هم داریم افزود: با این تفاهم نامه‌ها هم بحث آموزش نیروی انسانی انجام و هم مقدمات انتقال فناوری‌های مربوط تسهیل می‌شود.
وی اضافه کرد: در مجموع بیش از ۸۵ خدمت در ۲۵ سرفصل را به شرکت‌های کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی ارائه می‌کنیم که حمایت از حضور واحدهای ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی و پذیرش هیئت‌های تجاری خارجی در ایران از جمله آن است. ضمن اینکه برای نشان سازی تجاری شرکت‌ها و تامین مالی آن‌ها نیز برنامه داریم.

رسولیان با بیان اینکه سال گذشته برای فعال سازی واحدهای راکد عملکرد خوبی داشتیم گفت: سال گذشته برای فعال سازی دو هزار واحد برنامه ریزی کردیم، اما با مساعدت به عمل آمده، ۲۰۶۷ واحد احیا شد که ۱۳۲۰ واحد در دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه با فعال سازی واحدهای راکد، ۳۵ هزار شغل جدید در سطح کشور ایجاد شده است، افزود: برنامه‌های امسال ما نیز احیای واحدهای راکد است که بنا داریم در ابتدای کار، دو هزار واحد را احیا کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برنامه دیگر ما به ظرفیت رساندن بنگاه‌هایی است که زیر ظرفیت خود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت می‌کنند در این باره ۳۳۰۰ واحد را هدف گذاری کردیم البته در اولویت، واحدهایی هستند که بازاریابی و سطح علمی خوبی دارند و می‌توانند فعال شوند. در این باره از محل اعتبارات خود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم و در حال تفاهم با بانک‌ها هستیم که ۵ برابر آن را نیز بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک و متوسطی اختصاص دهند که امکان حضور در بانک را ندارند.

رسولیان افزود: دیگر اقدام ما، شناسایی طرح‌های راکد و یا در حال فعالیتی است که زمین گرفتند، اما اجرای طرح کامل نشد. با پیگیری‌های انجام شده برای تکمیل ساخت و ساز تا پایان سال گذشته، بیش از چهار هزار واحد به مرحله نصب ماشین آلات رسید و موجب شد اراضیِ خامِ در اختیار بنگاه‌ها حدود ۳۰ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha