۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
افزایش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار

تقاضا برای بازار سهام پس از تعطیلات عید پاک با کاهش همراه بوده و شاخص داوجونز به محدوده حمایتی ۳۴۳۰۰ واحدی بازگشته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:


۱️- بعد از سخنرانی اعضای ارشد فدرال رزرو و تاکید بر امکان افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در یک نشست، انتظارات نرخ بهره ای آمریکا افزایش یافته و موجب افزایش تقاضا برای دلار شده است. در مقابل تقاضا برای بازار سهام پس از تعطیلات عید پاک با کاهش همراه بوده و شاخص داوجونز به محدوده حمایتی ۳۴۳۰۰ واحدی بازگشته است. شاخص S&P۵۰۰ نیز در شرایط اصلاح صعودی در حرکت است. در میان مدت واکنش شاخص داوجونز به محدوده حمایتی گفته شده در عدد ۳۴۳۰۰ واحدی تعیین کننده است. در شاخص S&P۵۰۰ نیز عدد شاخص به خط روند نزولی میان مدت و میانگین ۲۰۰ روزه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با ادامه بحران تقاضا و عرضه نفت، قیمت در آستانه عبور از مقاومت ماژور ۱۱۲ دلاری قرار دارد و در میان مدت احتمال اول عبور از این محدوده و ادامه روند صعودی است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمتی و زمانی در این محدوده وجود دارد.

۳️- در بازار طلا، قیمت با رسیدن به محدوده روانی و مهم ۲۰۰۰ دلاری، در شرایط اصلاحی قرار گرفته است. افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا نیز از این اصلاح کوتاه مدت حمایت کرده و احتمال اصلاح بیشتر نیز در کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی است، اما واکنش به مقاومت روانی ۲۰۰۰ دلاری، تعیین کننده است.

۴️- در برابری دلار به ین، قیمت مقاومت ماژور ۱۲۶.۴ را نیز با اعتبار شکسته و به بالاترین سطح در بیست سال اخیر رسیده است و همچنان در میان مدت احتمال اول ادامه روند صعودی است. در حال حاضر قیمت به محدوده مقاومتی ۱۲۹.۱ نزدیک می شود و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. ضمن اینکه قیمت در صورت عبور معتبر از محدوده مقاومتی ۱۲۹.۱، سقف تاریخی بیست و چهارساله را در محدوده ۱۳۵.۱۶، در برابر صعود خواهد داشت.

۵️- در برابری پوند به دلار، با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت به محدوده حمایت روانی و ماژور ۱.۳ رسیده و باز هم نتوانسته با اعتبار از این محدوده عبور کند و در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمتی و زمانی و صعود کوتاه مدت وجود دارد. در میان مدت همچنان روند نزولی بر قرار است و واکنش به محدوده مهم ۱.۳ تعیین کننده خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha