۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
فراکسیون حمل و نقل در مجلس تشکیل می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

فراکسیون حمل و نقل در مجلس تشکیل می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فراکسیون مستقل حمل و نقل مجلس را با حضور نمایندگان تشکیل می‌دهیم تا از طریق این فراکسیون مطالبات جدی حوزه حمل و نقل کشور را پیگیری کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده، در تشریح نشست با نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، گفت: با توجه به نزدیکی روز ایمنی حمل و نقل در ۷ اردیبهشت ماه جلسه ای با نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت حمل و نقل در دنیا صنعتی بسیار پویا و درآمدزا بوده و در تولید ناخالص ملی کشورها ایفای نقش می‌کند در حالی که تا این لحظه به سبب مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، سهم صنعت حمل و نقل در GDP)) کشور در حد فاصل ۷ الی ۹ درصد بوده که رقم جالب و قابل توجهی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حمل و نقل جاده ای کشور اظهار کرد: ارتقا زیرساخت کریدورهای اصلی کشور برای اتصال به پایانه‌های مرزی و همچنین ارتقا زیرساخت‌های پایانه‌ها و تلاش در جهت تامین نهاده‌های حمل ونقل کشور و حمایت از صنعت حمل و نقل به ویژه رانندگان با توجه به مشکلات موجود در کشور، از جمله موضوعات بسیار مهمی بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته در کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار نفر از هموطنانمان را در تصادفت جاده ای از دست دادیم و بیش از ۳۵۰ هزار نفر مجروح و مصدوم شدند که در مقام مقایسه با استانداردهای جهانی اصلا قابل قبول نیست.

رئیس کمیته حمل و نقل جاده‌ای مجلس تصریح کرد: امیدواریم حرکت جدی در مجلس برای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز شود. در این زمینه فراکسیون مستقل حمل و نقل مجلس را با حضور نمایندگان تشکیل می‌دهیم تا از طریق این فراکسیون مطالبات جدی حوزه حمل و نقل کشور را در رابطه با تامین نهاده های حمل و نقل، حمایت از رانندگان از جمله در حوزه مسائل بیمه ای و نگاه عزت مند به شغل رانندگی و همچنین حمایت از هوشمندسازی جاده های کشور برای رفع مشکلات و موانع را با استفاده حداکثری از توان فرهیختگان کشور پیگیری کنیم، تا مسیر ایمن و جاده های برتر را برای زندگی و زیست عزت‌مند مردم عزیزمان در ایران اسلامی فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha