۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
افزایش نرخ کالاها و دستمزد منجر به رشد رکود و تورم می‌شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

افزایش نرخ کالاها و دستمزد منجر به رشد رکود و تورم می‌شود

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دستمزدها اضافه شده و این افزایش در کنار رشد نرخ کالاها می تواند، به رکود و تورم هم زمان دامن بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، در واکنش به برخی نگرانی‌ها در خصوص جهش تورم به دلیل افزایش قیمت کالاها، مسکن، حمل و نقل و ... در کنار ورود ارزهای آزاد شده، گفت: نحوه مدیریت و هزینه کرد ارزهای آزاد شده در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است، با تحویل این ارز به بانک مرکزی موجب افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی در کشور خواهیم شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: این گشایش‌ها در صورت عدم بروز خلل‌هایی می‌تواند، موجب کاهش نرخ تورم شود زیرا این موضوع نرخ ارز را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر ارز بر روی قیمت تمام شده تولید و واردات منابع اولیه تاثیر خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: البته برخی نگرانی‌ها در بحث افزایش تورم ناشی از فشار هزینه‌های جاری و دستمزدها وجود دارد، دستمزدها اضافه شده و این افزایش در کنار رشد نرخ کالاها می تواند، منجر به تورم شده و به رکود و تورم هم زمان دامن بزند.

قادری بیان کرد: در مجموع اقدامات و قوانینی از جمله تسهیل فضای کسب و کار، استفاده از فناوری اطلاعات، بحث حاکمیت موثر دولت و پایبندی دولت به قول و قرارهایش کمک می کند تا همزمان تورم و بیکاری کاهش پیدا کند و این مباحث به منزله روغن کاری چرخ اقتصاد است.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha