۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
تخفیف و تقسیط پرداختی زمین برای شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان مصوب شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تخفیف و تقسیط پرداختی زمین برای شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان مصوب شد

سمنان- باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، گفت: با هدف تحقق شعار سال تخفیف و تقسیط پرداختی زمین برای شرکت های دانش بنیان استان مصوب شده است.

محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره ساز و کار حمایت از شرکت های دانش بنیان صنعتی استان با توجه به ضرورت تحقق شعار سال، تاکید کرد: ۳۸ واحد صنعتی و دو واحد مشاور دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۴ واحد در شهرک صنعتی سمنان ۹ واحد در ایوان کی، ۹ واحد در شهرک صنعتی شاهرود مستقر هستند.

وی با بیان اینکه همچنین شهرک های صنعتی گرمسار دامغان و شهمیرزاد هر کدام دو واحد صنعتی مستقر دانش بنیان دارند، افزود: با توجه به نام گذاری سال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ۶۰ واحد صنعتی دارای پتانسیل دانش بنیان شدن را در درون شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان سمنان شناسایی کرده ایم که مراحل اخذ مجوز دانش بنیان شدن آنها در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان همچنین گفت: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، شرکت های دانش بنیان از تخفیف ده درصدی واگذاری زمین برخوردار می شوند همچنین اقساط پرداختی آنها نیز افزایش خواهد یافت تا بهتر و راحت تر بتوانند وجوه مرتبط با زمین و خدمات را پرداخت کنند. کارگاه هایی که قرار است به واحد های دانش بنیان واگذار شود، بدون تشریفات مزایده خواهد بود تا این شرکت ها بتوانند راحت تر مایحتاج خودشان را در زمینه تولید تامین کنند.

شهرک های صنعتی گرمسار دامغان و شهمیرزاد هر کدام دو واحد صنعتی مستقر دانش بنیان دارند

باقری افزود: از مجموع واحد های مستقر در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان سمنان ۶۰ شرکت مستعد دانش بنیان هستند و مابقی واحد ها نیز با همکاری پارک علم و وفناوری و دانشگاه های استان سمنان در دست بررسی برای دانش بنیان شدن هستند که بتوانیم میزان شرکت های دانش بنیان شهرک های صنعتی استان را ارتقا ببخشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی این آمادگی را دارد که هر تعداد واحد دانش بنیان را در درون شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر کند و محدودیتی وجود ندارد، ابراز داشت: از برنامه های آتی ما ایجاد زون یا منطقه فناوری صنعتی در درون شهرک های صنعتی استان سمنان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: ایجاد مجتمع کارگاهی خرد خلاق در برنامه شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان قرار دارد که در این طرح کارگاه هایی با متراژ های پائین ساخته و در اختیار واحد های صنعتی به شکل استیجاری قرار می گیرد تا واحدهای تولیدی بتوانند از روش های علمی تولید خودشان را ارتقا و کیفیت ببخشند.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha