۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
بسیاری از دستگاه‌ها در دادن زمین در طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند
نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران:

بسیاری از دستگاه‌ها در دادن زمین در طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: بعد از گذشت ۳ ماه از ابلاغ مصوبه ارائه زمین ارگان های دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، بسیاری از دادن زمین در طرح نهضت ملی مسکن همکاری نمی کنند.

به گزارش بازار، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: براساس مصوبه مجلس، دولت و ارگان‌های دولتی موظف هستند بعد از ۲ الی ۳ ماه، زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه ها اقدام به واگذاری زمین نکرده اند. گفت باید در این زمینه تصمیم گیری شود تا در ساخت واحدهای مسکونی خللی ایجاد نشود.

او افزود: با توجه به این که همزمان با ساخت مسکن باید زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌ها نیز ساخته شود؛ صندوق ملی مسکن برای تامین بودجه ایجاد شده است تا از این طرق زیر ساخت های لازم برای ساخت اماده شود.

ایرج رهبر گفت: در مسکن مهر شرایط معافیت مالیاتی برای سازندگان در نظر گرفته بود، اما بدلیل اینکه مصوب قانونی نداشت اجرایی نشد همین مشکلات باعث شد تا انگیزه‌ای برای ساخت مسکن از طرف سازندگان کاهش یابد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن بر اجاره ۹۹ ساله تاکید شده است ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن افراد در صورت تمایل می‌توانند زمین را خریداری کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha