۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
آزادسازی منابع ارزی ایران به آمریکا ربطی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه:

آزادسازی منابع ارزی ایران به آمریکا ربطی ندارد

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: توافقاتی در مورد آزادسازی بخشی از منابع ایران انجام شده است که به آمریکا مرتبط نیست و اجازه نمی‌دهیم به آن ورود کند.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ارتش، در مورد موضوعات باقی مانده در گفت‌وگوهای وین گفت: موضوعات گفت‌وگوهای وین برای همه عزیزان به خوبی روشن شده است، ما تا زمانیکه به کلیت توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نخواهیم کرد. موضوعاتی هنوز باقی مانده است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود و موضوعات باقیمانده زمانیکه تمام شود، می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.

وی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی گفت: متاسفانه بار دیگر شاهد هتک حرمت رژیم جعلی صهیونیستی و یورش به نمازگزاران بودیم، طی چند هفته گذشته، شهدای زیادی را ملت فلسطین تقدیم کردند و شاهد سکوت سازمان های بین المللی هستیم، جمهوری اسلامی ایران، اقدامات خود را در سطح سازمان‌های بین‌المللی و همکاری های اسلامی انجام داده است و آقای امیرعبداللهیان نامه‌ای را به سازمان همکاری های اسلامی فرستادند و با اسماعیل هنیه نیز گفت‌وگوهای مسبوطی داشته است. متاسفانه روند عادی سازی برخی از کشورهای منطقه موجب شده تا این رژیم جری‌تر شود.

خطیب‌زاده در مورد آزادسازی منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران گفت: آزادسازی منابع جمهوری اسلامی ایران، بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات است و ربطی به کشورهای ثالث ندارد، آمریکا تلاش می‌کند در مورد هر موضوعی مداخله کند که با ادعاهای آقای بایدن فاصله دارد. ایران هرچه صادر کرده است، پولش را دریافت می‌کند. در خصوص آزادسازی منابع، توضیحاتی را ارائه دادیم و سفری انجام شد و هیاتی به ایران آمد و همه چیز در مسیر خودش در حال پیگیری است و به آمریکا اجازه نمی‌دهیم در آن دخالت کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات سفیر اوکراین در تهران، مبنی بر اینکه ایرانی‌ها کمکی به ما نکرده‌اند، گفت: سفیر اوکراین بهتر است، توئیت وزیر خارجه اوکراین را بار دیگر بخواند تا متوجه مواضع دولت خود شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha