۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
 ۱۰ میلیارد ریال برای کسب‌وکار خانگی در محلات مشهد اختصاص‌یافت
معاون استاندار خراسان جنوبی:

۱۰ میلیارد ریال برای کسب‌وکار خانگی در محلات مشهد اختصاص‌یافت

مشهد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی شبکه کسب‌وکارهای خرد و خانگی در محلات مشهد تصریح کرد: طبق گزارش مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت و شبکه‌سازی کسب‌وکار خانگی اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد یزدان پناه با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت ۲۸ دفتر توسعه محله (تسهیلگری) توسط سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد در یک سال اخیر در محلات هدف بازآفرینی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این دفاتر نوسازی و بهسازی این محلات از منظر کالبدی و از مسیر جلب مشارکت مردمی است.

وی گفت: تاکنون ۸۸۰ نفر از ساکنین این محلات متقاضی آموزش و راه‌اندازی کسب‌وکار بوده‌اند که توسط دفاتر توسعه محله شناسایی‌شده‌اند و با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد ۵۰ جلسه مشاوره کسب‌وکار و ۱۹ کارگاه آموزشی برای آن‌ها برگزارشده است؛ پراکندگی این ۸۸۰ نفر در ۱۷ محله شهری است که محلات خلج و عباس‌آباد بیشترین تعداد متقاضیان را داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از این متقاضیان بااتصال به پیشران‌های اقتصادی و بازار، محصولات خود را به جهت پایداری در عرضه و فروش از این مسیر ارائه می‌دهند؛ طبق گزارشات ارائه‌شده، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دفاتر تاکنون پنج نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و نمایش ظرفیت‌های محلات نیز برگزارشده که با استقبال ساکنین نیز همراه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: از این ۲۰۰ کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی شده، ۸۰ کسب‌وکار در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنند، ۲۰ مورد آن‌ها در حوزه دستبافته‌های داری و دستگاهی و ۱۰۰ کسب کار دیگر نیز در رسته تولیدات محصولات چرمی قرار دارند.

وی بر شناسایی اقدامات صورت گرفته از سوی دفاتر توسعه محله در حوزه خلاقیت‌ها و ایده های کسب و کار نسل جوان و نوجوان در این محلات تاکید کرد و گفت: اقداماتی که در خصوص خود اشتغالی در محلات هدف بازآفرینی صورت پذیرفته است موجب توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی این محلات خواهد شد؛ خصوصا با تمرکزی که بر آموزش نسل جوان و نوجوان این محلات وجود دارد.

یزدان پناه افزود: در این حوزه نیز دفاتر نسبت به برگزاری دوره‌های ایده پردازی کسب و کار و استارت آپ ویکند با مشارکت ساکنان محلات اقدام کرده اند که این مهم در کنار شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های نسل جوان و نوجوان در این محلات، موجب افزایش خودباوری آن ها نیز می شود.

کد خبر: ۱۴٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha