۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
لایروبی خلیج گرگان اردیبهشت ماه آغاز می شود
معاون استاندار گلستان:

لایروبی خلیج گرگان اردیبهشت ماه آغاز می شود

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از آغاز لایروبی خلیج گرگان از اردیبهشت ماه خبرداد.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات مطالعه و نقشه برداری هیدروگرافی برای تعیین حجم رسوب و شیب سطح خلیج گرگان در دست انجام است و البته این مطالعه از سنوات قبل آغاز شده بود و هم اکنون نیاز به بروزرسانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اینکه دو دستگاه لایروب در حال انتقال به گلستان است، اضافه کرد: برآورد ما این است که لایروبی خلیج گرگان از اردیبهشت ماه آغاز شود.

وی از آغاز عملیات احداث دایک در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: این دایک برای انتقال رسوب برداشته شده از خلیج گرگان، احداث خواهد شد.

دهنوی اضافه کرد: محیط زیست مازندران با احداث دایک در آشوراده مخالفت کرده اما ما به آنها اعلام کردیم که این مسأله در شورای راهبری کمیته ملی با حضور دو استان گلستان و مازندران و رئیس سازمان محیط زیست، مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اضافه کرد: ضمن اینکه این عمل مورد تأیید محیط زیست گلستان بوده و ما با تأیید آنها عملیات احداث دایک را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان این که نامه مازندران به تهران ارجاع شده است، تأکید کرد: عملیات احداث دایک همچنان ادامه داشته و کار متوقف نشده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha