۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
تاثیر بیشتر افزایش هزینه‌های انرژی در کشورهای اروپایی نسبت به آمریکا
سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرد؛

تاثیر بیشتر افزایش هزینه‌های انرژی در کشورهای اروپایی نسبت به آمریکا

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: افزایش هزینه‌های انرژی در کشورهای اروپایی نسبت به ایالات متحده تاثیر بیشتری دارد.

به گزارش بازار، سازمان تجارت جهانی (WTO) در گزارش جدیدی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی از زمان شروع بحران اوکراین تیره شده است. این سازمان پیش‌بینی کرده که رکوردشکنی قیمت گاز طبیعی، بیشترین آسیب را به اروپا خواهد زد. بر اساس این گزارش، فوری‌ترین تاثیر اقتصادی این بحران، افزایش زیاد قیمت کالاها بوده است. روسیه و اوکراین علیرغم سهم‌های اندک در تجارت و تولید جهانی، تامین‌کنندگان اصلی کالاهای ضروری شامل غذا، انرژی و کود هستند که در حال حاضر عرضه آنها به دلیل جنگ در مخاطره است.

سازمان تجارت جهانی اشاره کرد که برخلاف قیمت نفت، قیمت گاز طبیعی به شدت در مناطق مختلف متفاوت است. قیمت گاز طبیعی در اروپا بین ماه های ژانویه و مارس ۴۵ درصد افزایش یافت و به ۴۱ دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا رسید، در حالی که قیمت ها در ایالات متحده تقریبا پایین و در حدود ۴.۹ دلار در هر میلیون واحد باقی ماند. اقتصاددانان سازمان تجارت جهانی گفتند: ممکن است قیمت‌های بالاتر نفت، درآمد واقعی و تقاضای واردات را در سراسر جهان کاهش دهد، در حالی که احتمالاً قیمت بیشتر گاز طبیعی تأثیر بیشتری در اروپا خواهد داشت.

این گزارش خاطرنشان کرد که احتمالاً تحریم‌های غرب بر مشاغل و افراد روسی تأثیر زیادی بر خدمات تجاری خواهد داشت. واردات روسیه در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۷۴ میلیارد دلار و صادرات آن بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار بوده است. به گفته سازمان تجارت جهانی، در سال ۲۰۱۹، اتحادیه اروپا بیش از ۴۲ درصد از خدمات واردات روسیه و ۳۱.۱ درصد از خدمات صادرات روسیه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha