۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
افزایش تعداد و هزینه حملات سایبری طی دو سال گذشته در جهان
گزارش موسسه اسپلانک نشان داد؛

افزایش تعداد و هزینه حملات سایبری طی دو سال گذشته در جهان

موسسه امنیت سایبری اسپلانک با انتشار گزارشی اعلام کرد که تقریبا بیش از نیمی از واحدهای تجاری حاضر در فضای اینترنت، طی سال های گذشته دچار حمله سایبری شده اند.

به گزارش بازار، موسسه امنیت سایبری اسپلانک با انتشار گزارشی اعلام کرد که تقریبا بیش از نیمی از واحدهای تجاری حاضر در فضای اینترنت، طی سال های گذشته دچار حمله سایبری شده اند.

بر اساس این گزارش، اسپلانک از بیش از ۱۲۰۰ رهبر امنیتی از ۱۲ کشور جهان بر اساس تجربیات آنها در مورد ابزارها و حوادث حوزه امنیت سایبری نظرسنجی کرد و دریافت که ۴۹٪ از شرکت های متبوع آنها طی دو سال گذشته دچار دستبرد اطلاعاتی شده اند که ۳۹٪ نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

در همین بازه زمانی، چهار نفر از هر پنج (۷۹٪) گفتند که با حمله باج افزار علیه ترمینال های اطلاعاتی خود مواجه شده اند، در حالی که یک سوم (۳۵٪) گفتند حداقل یکی از این حملات منجر به از دست دادن داده ها و اختلال عملکرد سرویس شده است.

افزایش هزینه های دستبرد به داده های اطلاعاتی
این گزارش بیان می‌کند که ۵۹ درصد از تیم‌های امنیتی مجبور شدند «زمان و منابع قابل‌توجهی» را به اصلاح و بازسازی اختصاص دهند که این رقم در سال گذشته ۴۲ درصد بود. در همان زمان، تقریباً دو سوم (۶۴٪) گفتند که همگام شدن با الزامات جدید یک چالش ابزرگ برای آنها محسوب می شود.

وقتی صحبت از خرابی و افزایش هزینه‌ها می‌شود، میانگین هزینه از کار افتادگی سرویس ها تقریباً ۲۰۰ هزار دلار در ساعت است. تعمیر و رفع خرابی ناشی از یک حمله سایبری به طور متوسط ۱۴ ساعت طول می کشد و کل هزینه ناشی زا خرابی ها را به طور متوسط به ۲,۸۰۰,۰۰۰ دلار افزایش می دهد.

این گزارش همچنین نشان داد که روند استعفاهای دوران کرونا اوضاع را پیچیده تر می کند. بسیاری از مردم تصمیم گرفته‌اند در طول همه‌گیری، شغل خود را تغییر دهند، و با کمبود مداوم مهارت‌ها، بیشتر سازمان‌ها در تلاش برای استعدادیابی بودند.

سه چهارم (۷۶٪) از پاسخ دهندگان گفتند که اعضای تیم کاری آنها مجبور شده اند نقش هایی را ایفا کنند که برای آنها آماده نبودند. در حالی که ۷۰٪ از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که این میزان از حجم کاری جدید، آنها را به فکر تغییر شغل انداخت.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha