۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
 دریافت عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد با هدف توازن بازار داخلی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

دریافت عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد با هدف توازن بازار داخلی

پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: عوارض ۱۸ درصدی از صادرات فولاد خام با هدف جلوگیری از افزایش قیمت داخلی این مواد دریافت می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت از دی ۱۴۰۰, جهش قیمت کالاهای صادراتی را شاهد بودیم که باعث جذابیت در حوزه صادرات شد لذا ستاد تنظیم بازار برای برقراری توازن بازار داخلی و خالی نشدن بازار از مواد صادراتی، دریافت عوارض ۱۸ درصدی از این کالاها را وضع کرد.

وی؛ فولاد، زنجیره حوزه فلزات، سیمان و برخی محصولات پزشکی را مشمول پرداخت عوارض ۱۸ درصدی کالاهای صادراتی برشمرد وگفت: نیاز کشور به این کالاها موجب شده تا عوارض صادراتی گرفته شود بر این اساس عوارض این کالاهای صادراتی بصورت پلکانی دریافت می‌شود به طور نمونه اگر کالایی ۵ درصد افزایش قیمت جهانی داشته، ۲ درصد از آن و اگر ۴۲ درصد افزایش داشته ۲۲ درصد آن مشمول پرداخت عوارض صادرات می‌شود که دریافت این عوارض با هدف تنظیم گری بازار داخلی است.

وی افزود: کمیته کارشناسی در حال بررسی عوارض وضع شده بر محصولات کومودیتی یا کالای اولیه (کالایی که قابلیت معامله با کالای مشابه را دارد) است و پس از بررسی‌های کارشناسی احتمال دارد این مصوبه بازنگری شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha