۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کجاست؟

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کجاست؟

امروزه استانبول به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر ترکیه، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

به گزارش بازار، امروزه استانبول به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر ترکیه، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. استانبول دارای ۳۹ منطقه متفاوت است که ۱۴ منطقه ‌آن آسیایی و ۲۵ منطقه آن اروپایی هستند. این شهر زیبا و توریستی، طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و سلایق را در خود جای داده است که این امر با قدم زدن در خیابان‌های آن قابل مشاهده است. بنابراین انتخاب منطقه‌ای مناسب می‌تواند در کاهش هزینه‌های زندگی در ترکیه و همچنین سرمایه‌گذاری در آن بسیار موثر باشد.

بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه

همانطور که اشاره شد، استانبول دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است. هر یک از این بخش‌ها خصوصیات مختص به خود را دارد که آشنایی با آنها می‌تواند در انتخاب بهترین منطقه برای خرید خانه بسیار کمک ‌کننده باشد. در ادامه به برخی از بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه اشاره خواهیم کرد.

منطقه ماسلاک

منطقه ماسلاک یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک یا آپارتمان است. این منطقه که در ضلع اروپایی استانبول واقع شده است، به شهرهای سیسلی، لونت و ساییر نزدیک بوده و به همین دلیل از موقعیت خوبی برخوردار است. این منطقه دارای اهمیت استراتژیک بالایی از نظر سرمایه‌گذاری است که دلیل آن را نیز می‌توان نزدیکی این منطقه به مراکز خرید، هنری، فرهنگی، حمل و نقل، ورزشی و... دانست. این منطقه با مناطق معروف و توریستی تکسیم و لونت تنها چند دقیقه فاصله دارد و به همین دلیل می‌تواند برای سرمایه‌گذرای بسیار مناسب باشد.

فاصله منطقه ماسلاک با فرودگاه سوم استانبول ۲۵ دقیقه و با پل بسفر معروف تنها ۵ دقیقه است. این محله را می‌توان از مهم‌ترین و بهترین مناطق استانبول دانست که از نظر توریستی، مسکونی و تجاری بسیار دارای اهمیت است. منطقه ماسلاک نه تنها یک منطقه توریستی بلکه منطقه‌ای مدرن است که در آن فعالیت‌های تجاری از رونق زیادی برخوردار هستند.

این منطقه اصیل و لاکچری با تمام ویژگی‌های خوبی که دارد، منطقه‌ای گرانقیمت به حساب می‌آید. به عنوان مثال قیمت هر مترمربع ملک در این منطقه حدود ۱۵۰۰۰ لیر است تخمین زده شده است. به این ترتیب برای خرید یک آپارتمان ۹۹ مترمربعی در منطقه ماسلاک استانبول باید ۱۳۰۰۰۰۰ لیر ترکیه هزینه کنید.

منطقه زیتون بورنو استانبول

منطقه زیتون بورنو از مناطق پرطرفدار استانبول برای خرید ملک است و در ضلع اروپایی استانبول واقع شده است. این منطقه که در نزدیکی دریای مرمره و مشرف به ساحل قرار دارد، با استقبال زیاد سرمایه‌گذاران رو به رو شده است. منطقه زیتون بورنو را می‌توانمنطقه‌ای گسترده از نظر فعالیت دانست. برنج‌های مسکونی، هتل‌هایبین‌المللی، مراکز تفریحی و تجاری و... همه و همه را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید.

منطقه زیتون بورنو از نظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار مناسب یک سرمایه‌گذاریایده‌آلمی‌باشد. فاصله ۲۰ دقیقه‌ای این منطقه با فرودگاه بین‌المللیآتاتورک باعث شده است تا سرمایه‌گذاران بسیاری برای خرید ملک به این منطقه علاقه نشان دهند. نزدیکی Zeytinburnu به مناطق توریستی استانبول مانند میدان تکسیم، منطقه ایوب سلطان، سیسلی و... این منطقه را از نظر گردشگری نیز حائز اهمیت کرده است. دسترسی به حمل و نقل عمومی، منظره جذاب از دریای مرمره و دیگر مراکز آموزشی و تجاری، زیتون بورنو را به بهترین منطقه برای خرید خانه تبدیل کرده است.

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کجاست؟

منطقه سیسلی استانبول

منطقه سیسلی استانبول از مناطق معروف گردشگری این شهر است که به دلیل رفت و آمد گردشگران در فصول مختلف سال به این منطقه، پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. این منطقه به بناها و مراکز تاریخی، مذهبی و فرهنگی استانبول نزدیک است و به همین دلیل در تمام ایام سال گردشگران خاص خود را دارد. علاوه بر گردشگری، سیسلی مرکزی برای تجارت در استانبول نیز است. این منطقه دارای بازارهای بزرگی همچون بازار Cevaher Mall است که از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپا به حساب می‌آید.

موقعیت جغرافیایی ویژه سیلسی نیز از دیگر مواردی است که آن را به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه تبدیل کرده است. این منطقه در انتهای پل بسفر قرار گرفته است و به همین دلیل به در نزدیکی مرکز شهر و میدان مشهور تکسیم قرار گرفته است. دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی را نیز می‌توان از دیگر دلایل محبوبیت این منطقه برای خرید خانه در نظر گرفت.

منطقه فاتیح استانبول

از دیگر مناطق جذاب و مشهور استانبول می‌توان به منطقه فاتیح اشاره کرد. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند موزه ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و... است که سالانه گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند. این منطقه به دلیل جاذبه‌های توریستی معروفی که دارد، از رونق بالایی برخوردار است و به همین دلیل خرید خانه در این منطقه می‌تواند بسیار سودمند باشد. به دلیل اینکه برخی از گردشگران اجاره خانه را به هتل یا مسافرخانه ترجیح می‌دهند، خرید خانه و اجاره آن به توریست‌هامی‌تواند منبع درآمد خوبی برای شما ایجاد کند.

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کجاست؟

منطقه بی اوغلو استانبول

منطقه بی اوغلو منطقه‌ای در قسمت اروپایی استانبول است که به دلیل وجود میدان تکسیم در آن در میان گردشگران بسیار معروف شده‌است. این منطقه را می‌توانمنطقه‌ای متنوع از نظر ملک دانست. ملک‌های متنوعی همچون خانه‌های مختلف، ویلاهای کوچک، آپارتمان و... در این منطقه به فراوانی یافت می‌شوند و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. به دلیل نزدیکی این منطقه به دریا و ساحل، گردشگران بسیاری اوقات فراغت خود را در این منطقه می‌گذرانند و به همین دلیل خرید خانه در منطقه بی اوغلو برای سکونت چندان توصیه نمی‌شود.

منطقه زکریا کوی استانبول

منطقه زکریا کوی یکی از بهترین مناطق برای خرید خانه و ساخت و ساز است که در بخش ساری یر قرار دارد. این منطقه را می‌توان از بهترین مناطق استانبول دانست که از نظر ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری بسیار پر رونق است. با قیمتی مناسب و کاملا متعادل می‌توانیدخانه‌ای زیبا و مناسب تهیه کنید. از دیگر مزایایی که می‌توان برای منطقه زکریا کوی نام برد، آرام بودن و آرامشی است که در این منطقه حضور دارد و آن را برای سکونت بسیار مناسب می‌کند. دسترسی به بزرگراه‌ها و سواحل رودخانه بسفر، حس و حال یک زندگی آرام و سرشار از آرامش را القا می‌کند.

منطقه باکیرکوی استانبول

منطقه باکیرکوی از مناطق لوکس استانبول است که در آن می‌توانیدخانه‌های زیبا با متراژ بالا تهیه کنید. این منطقه که در بخش اروپایی استانبول و در امتداد سواحل دریای مرمره واقع شده است، عمدتا مسکونی بوده و به همین دلیل از شلوغی دیگر مناطق توریستی استانبول فاصله دارد. دسترسی به حمل و نقل عمومی و دو فرودگاه استانبول که در نزدیکی این منطقه قرار دارند، از دیگر مواردی است که این منطقه را به منطقه‌ای مناسب برای خرید خانه تبدیل کرده است. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که هر چه به سمت ساحل نزدیک‌تر شوید قیمت خانه‌ها در منطقه باکیرکوی افزایش می‌یابد.

منطقه قاضی کوی استانبول

منطقه قاضی کوی را می‌توان از لوکس‌ترین مناطق استانبول دانست که در کنار دریای مرمره واقع شده است. این منطقه در نزدیکی تنگهبسفر قرار دارد و به همین دلیل از نظر گردشگری نیز اهمیت خاصی دارد. این منطقه بیشتر به واسطه مزون‌های لباس شب و عروس شهرت پیدا کرده است.

خرید ملک در استانبول

در استانبول شاهد زندگی آرام و دوست‌داشتنی دو فرهنگ آسیایی و اروپایی در کنار یکدیگر خواهید بود. این دو بخش از نظر فرهنگ، سطح زندگی مردم و همچنین ملک و املاک متفاوت هستید و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. در ادامه به برخی از این تفاوت‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • در بخش آسیایی استانبول معمولا می‌توان خانه‌های تازه ساخت‌تر را مشاهده کرد در حالیکه بخش اروپایی قدیمی‌تر و تاریخی‌تر است.
  • مناطقی که در بخش اروپایی استانبول قرار دارند، دارای مراکز خرید بیشتری هستند.
  • از آنجایی که بخش اروپایی قدمت بیشتری نسبت به بخش آسیایی دارد، گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند و به این واسطه نیازمند هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری نیز می‌باشد.
  • بخش اروپایی استانبول دارای دانشگاه‌های بیشتری نسبت به بخش آسیایی است.
  • جرم و جنایت در بخش اروپایی استانبول بیشتر از بخش آسیایی است.
  • بخش آسیایی دارای سواحل زیباتر و منظم‌تری نسبت به بخش اروپایی است.
  • بخش آسیایی از سرسبزی بیشتری نسبت به بخش اروپایی برخوردار است.

مناطق ایرانی‌ نشین استانبول

بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال مناطقی هستند که در آن‌هاایرانی‌های دیگری نیز ساکن باشند. مناطقی مانند منطقه بیلیکدوزو، بویوکچکمجه و اسنیورت از مناطقی هستند که تعداد ایرانی‌های بیشتری در آن زندگی می‌کنند. مناطق نزدیک به فرودگاه آتاتورک نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید خانه باشند. زیرا این مناطق دارای قیمت پایین ملک هستند و ملیت‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند.

خرید خانه در استانبول

اگر با سرمایه‌ای پایین برای خرید خانه اقدام می‌کنید، بهترین انتخاب، مناطق ارزان استانبول است. قیمت ملک در این مناطق از دیگر مناطق لوکس استانبول کمتر است. مناطق اسنیورت، آرناواتکوی، بیلیکدوزو، سانکاکتپ، سیلیوری، اوسیلار و... مناطقی هستند که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت از سطح خوبی برخوردار هستند.

سخن پایانی

اولین قدم برای خرید خانه در کشور دیگر، جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره آن کشور و مناطق آن است. به عنوان شخص خارجی که اطلاعات زیادی از کشور دیگر ندارید، بهتر است در خرید خانه از مشاوره افراد متخصص بهره‌مند شوید و به این ترتیب معامله‌ای سودمند داشته باشید. سایت کوبه در خرید و اجاره خانه در ترکیه به کمک شما می‌آید.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha