۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
منابع حاصل از فروش نفت باید صرف بهبود وضعیت معیشتی مردم شود| تاکید بر هماهنگ عمل کردن تیم اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

منابع حاصل از فروش نفت باید صرف بهبود وضعیت معیشتی مردم شود| تاکید بر هماهنگ عمل کردن تیم اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: میزان صادرات نفت در سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار پیش‌بینی شده است که منابع حاصل از فروش نفت باید صرف بهبود وضعیت معیشتی مردم شود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: دولت در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید جایگزین مناسبی برای آن در نظر گیرد تا کالاهای اساسی گران نشود، این در حالی است که متاسفانه ما شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هنوز دولت راهکار خود را برای جایگزین کردن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام نکرده است، در حالی که افزایش یارانه‌ها و اعطای کالابرگ راهکارهایی است که می‌توان جایگزین ارز ترجیحی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگر دولت ارز ترجیحی را حذف کند، اما آن را جبران نکند، قطعاً مردم آسیب می‌بینند و در قانون بودجه هم تاکید شده است که دولت باید حمایت‌های معیشتی از مردم را در دستور کار خود قرار دهد تا به آنان فشار وارد نشود.

این نماینده مجلس بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، میزان صادرات نفت در سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار پیش‌بینی شده است که منابع حاصل از فروش نفت باید صرف بهبود وضعیت معیشتی مردم و کارهای زیرساختی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید با یکدیگر هماهنگ باشند، چرا که اتخاذ تصمیمات متناقض در دولت باعث می‌شود که وضعیت اقتصادی کشور آشفته شود و آنان باید با هماهنگی با یکدیگر در جهت بهبود معیشت مردم گام بردارند.
کد خبر: ۱۴۵٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha