۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
تجارت کشور در زمستان پارسال، ۳۷ درصد رشد کرد
سخنگوی گمرک ایران:

تجارت کشور در زمستان پارسال، ۳۷ درصد رشد کرد

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشور در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ با ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار ارزش، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی درباره تجارت کشور در زمستان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: از مجموع تجارت ۱۶۴ میلیون تنی کشور به ارزش ۱۰۱.۶ میلیارد دلار، ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار مربوط به فصل چهارم سال ۱۴۰۰ بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد در وزن و ۳۷ درصد در ارزش رشد داشته، اما نسبت به فصل پاییز، چهار درصد در وزن کاهش و ۹ درصد در ارزش افزایش را تجربه کرده است.

او افزود: سهم صادرات کشور در فصل زمستان، ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد در وزن و ۳۹ درصد در ارزش رشد داشته و نسبت به پاییز ۱۴۰۰، پنج درصد در وزن کاهش و یک درصد در ارزش رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص واردات در فصل زمستان گفت: در زمستان سالی که گذشت ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار از گمرکات اجرایی کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۳۵ درصدی در ارزش داشته و نسبت به فصل پاییز یک درصد در وزن و ۱۶ درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

لطیفی در پایان یادآور شد: مجموع صادرات یکساله کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تن کالا و به ارزش ۴۸ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار بود که رشد ۹ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش نسبت به سال ۹۹ داشته و واردات در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، رشد ۲۲ درصدی در وزن و ۳۶ درصدی در ارزش داشته است.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha