۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
جهش تولید زمینه‌ساز کاهش وابستگی/ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها با تلاش جهادی محقق می‌شود
بازار گزارش می‌دهد؛

جهش تولید زمینه‌ساز کاهش وابستگی/ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها با تلاش جهادی محقق می‌شود

شهرکرد - حرکت در مسیر جهش تولید زمینه‌ساز کاهش وابستگی به بیگانگان شده و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌دهد.

خبرگزاری بازار- امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. جهش در بخش تولید می‌تواند یک راهبرد اساسی برای شکوفایی اقتصاد در تمامی عرصه‌ها شود.

ارتقای بخش تولید از مهمترین زمینه هایی بوده است که موجب توسعه کشورهای پیشرفته شده است. توانمندی های بسیاری در استان های کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه و حرکت در مسیر جهش تولید وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه برای کاهش وابستگی به خارج از کشور کاهش یابد.

بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، گیاهان دارویی و... از مهمترین عرصه ها در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که توجه به آن می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.

تحقق جهش تولید در گرو حمایت مسئولان از تولیدکنندگان

رئیس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری در زمینه شعار سال جاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری در بخش تولید در سطح کشور برای توسعه وجود دارد.

مسعود سوردی بیان کرد: همکاری و حمایت مسئولان با تولید کنندگان نقش مهمی در تحقق شعار سال جاری دارد.

وی گفت: نیروی کار و ظرفیت ها در سطح کشور و  استان ها وجود دارد و باید با تلاش جهادی در مسیر بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها حرکت کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال تحریم ها طی سال های اخیر، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با اتکا به توانمندی ها توانستند مشکلات تحریم ها را حل کنند و به تولید خود ادامه دهند و در مسیر توسعه بیشتر قرار گیرند.

بسیاری از واحدهای تولیدی با اتکا به توانمندی ها توانستند مشکلات تحریم ها را حل کنند و به تولید خود ادامه دهند و در مسیر توسعه بیشتر قرار گیرند

سوردی با بیان اینکه اعمال تحریم در برخی نقاط به عنوان نقطه مثبت بوده است و موجب ارتقای بخش تولید و خودکفایی شده است، تصریح کرد: شاهد این هستیم که اعمال تحریم موجب رشد تولید در بخش های تولید خوراک آبزیان، صنایع شیمایی و... شده است.

وی بیان کرد:  ارتباط دانشگاه و صنعت از دیگر مواردی است که زمینه ساز تحقق شعار سال جاری است.

رئیس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری گفت: پژوهش و تحقیق و دستیابی به تکنولوژی در بخش تولید موجب ارتقای بخش تولید در سطح استان و کشور می شود.

سوردی با بیان اینکه باید از ظرفیت های جوانان کشور و استان برای تحقق شعار سال جاری بهره برد، گفت: حمایت جوانان در بخش تولید ضروری است.

شهرک های صنعتی بستر تحقق جهش تولید را فراهم کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  نیز در زمینه شعار سال جاری در گفت و گو با خبرنگار بازار عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های توانمند کشور است که هم اکنون ظرفیت های بسیاری برای توسعه و تحقق شعار سال جاری دارد.

وجود ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی برای سرمایه گذاری در بخش تولیدی از ظرفیت های استان به شمار می رود ضمن اینکه زیر ساخت ها در ۲۱ منطقه صنعتی تکمیل شده است

سجاد رستمی بیان کرد: وجود ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی برای سرمایه گذاری در بخش تولیدی از ظرفیت های این استان به شمار می رود.  هم اکنون زیر ساخت ها در ۲۱ منطقه صنعتی تکمیل شده است و واگذاری زمین انجام می شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار یکی از مهمترین اولویت های چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت است، عنوان کرد:  تمام حمایت ها برای سرمایه گذاری در بخش صنعت در استان انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات ویژه های برای سرمایه گذاری در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

توسعه تولید با توجه به ظرفیت های هر منطقه انجام شود

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه ه در خصوص تحقق شعار سال جاری در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: برای تحقق شعار سال جاری ابتدا باید ظرفیت های هر منطقه شناسایی شود.

سید علی موسوی بیان کرد: توسعه بخش تولید باید با توجه به ظرفیت های هر منطقه انجام شود تا بازدهی بسیار خوبی داشته باشد.

وی گفت: به عنوان مثال توسعه آبزی پروری در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری با توجه به شناسایی ظرفیت ها انجام شده است و هم اکنون شاهد این هستیم که این شهرستان بزرگترین شهرستان تولید کننده ماهیان سردآبی کشور لقب گرفته است.

این محقق بیان کرد: بهره گیری مناسب از آب رودخانه ها در این منطقه موجب شده است که این صنعت رشد کند و هم اکنون این منطقه توانسته است که بخش قابل توجهی از ماهی قزل آلای مورد نیاز کشور را تولید کند.

وی گفت: بهره گیری از ظرفیت محققان و پژوهشگران برای توسعه بخش تولید یک مورد بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

موسوی ادامه داد: صنعتگران باید از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه برای توسعه بخش صنعت بهره گیری کنند.

توسعه بخش تولید و کاهش وابستگی ها نیاز به حرکت جهادی دارد همانطور که همه برای حل مشکل کمبود ماسک در روزهای کرونایی دست به دست هم دادند و این مشکل را حل کردند.

کد خبر: ۱۴٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha