۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
طرح اصلاح قانون بانک مرکزی فرآیند ایجاد ابربدهکاران را متوقف می‌کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح اصلاح قانون بانک مرکزی فرآیند ایجاد ابربدهکاران را متوقف می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علاوه بر تلاش مجلس در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای ساماندهی موضوع ابربدهکاران بانکی، اصلاح قوانین نظام بانکی نیز می‌تواند از ایجاد ابربدهکاران بانکی جلوگیری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی درباره انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی، گفت: مجلس شورای اسلامی در بند(د) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ بانک مرکزی را موظف کرده که هر ۳ ماه یکبار آمار مربوط به ابربدهکاران بانکی را منتشر کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانکی در روزهای گذشته را گام بزرگی برای رفع مشکلات نظام بانکی دانست و افزود: انتشار اسامی بدهکاران بانکی موجب فشار به افرادی می‌شود که منابع بانکی را دریافت و آن‌ها را به مطالبات معوق تبدیل کرده‌ و از مسیر تولید خارج کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش مجلس یازدهم در تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی موضوع ابربدهکاران بانکی، اصلاح قوانین مربوط به نظام بانکی نیز یکی دیگر از راهکارها است که در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را در دستورکار خود دارد تا بانک مرکزی موظف شود فرآیندی که موجب ایجاد ابربدهکاران بانکی می‌شود را متوقف کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha