۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
طرح‌های نیمه تمام وزارت نیرو نیازمند توجه ویژه دولت
وزیر نیرو اعلام کرد

طرح‌های نیمه تمام وزارت نیرو نیازمند توجه ویژه دولت

محرابیان، وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه نیازمند توجه ویژه دولت برای حمایت از طرح‌های نیمه تمام در حوزه‌های آب و برق است.

به گزارش بازار علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از دیسپاچینگ ملی با اشاره به قابل توجه بودن کسری تراز در حوزه آب و برق گفت: ما در چند بخش احتیاج به حمایت دولت داریم که طرح‌های نیمه تمام در بخش اول است.

وزیر نیرو افزود: این طرح‌ها شناسایی و اولویت بندی شده است که با تصویب بودجه ۱۴۰۱ امیدواریم طرح‌هایی که تدوین کردیم به بهره برداری برسانیم.

محرابیان با تاکید بر پروژه‌های موجود در حوزه آب ادامه داد: تکمیل سازه های آبی، آبرسانی شهری و به ویژه آبرسانی روستایی که جزء ضروریات است، باید اجرا شود.

وزیر نیرو افزود: در حوزه برق هم باید ظرفیت‌های تولید برق را به صورت چشمگیر افزایش دهیم البته برنامه چهارساله شروع شده است، برخی از طرح‌ها درحال احداث، برخی متوقف شده بوده و برخی به تازه شروع است که این جلسه برای تامین مالی و پشتیبانی از این طرح‌ها بسیار مفید بود که امیدواریم در دولت مصوباتی دریافت کنیم تا اجرای این طرح‌ها سرعت پیدا کند.


وی گفت: نکته بعد استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بود که با استفاده از این ظرفیت موجود در مدیریت آب و برق، بتوانیم برای بهینه سازی مصرف، گام موثری برداریم البته دولت اعلام آمادگی کرده است تا ما بتوانیم از اعتبارات مورد نیاز برخوردار شویم.

محرابیان ادامه داد: احداث ۶ هزار مگاوات نیروگاه تا پیش از تابستان امسال پیش بینی شده است که این مقدار به صورت کم کم وارد مدار می‌شودالبته اگر نیروگاهی به موقع وارد مدار نشد، نیروگاه جایگزین در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو در پایان اظهار داشت: برنامه ریزی‌های مدونی که برای مدیریت مصرف و استفاده از ظرفیت‌هایی که امکان کاهش مصرف را در بخش خانگی به ویژه مشترکین پرمصرف شده است، امیدواریم با همکاری مفید بخش خانگی و صنعتی بتوانیم با کمترین مشکلات برق را برای تابستان مدیریت کنیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha