۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
افزایش سطح تقاضا در بازار های مالی و سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح تقاضا در بازار های مالی و سهام

در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه موج صعودی، میانگین ۳۴ روزه را با اعتبار شکسته و به محدوه بالای ابر کوموی روزانه رسیده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته کاهش نسبی بازدهی اوراق قرضه در آمریکا نشان داد که انتظارات نرخ بهره ای تا حدودی کاهش داشته و این موضوع با افزایش سطح تقاضا در بازار های مالی و سهام همراه شد. شاخص داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰ با افزایش همراه بوده اند و از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به خط روند میان مدت نزولی رسیده و واکنش به این محدوده با اهمیت خواهد بود. در حال حاضر با رسیدن شاخص به این محدوده، برگشت و اصلاح کوتاه مدت نزولی ایجاد شده است و در میان مدت، واکنش به خط روند نزولی میان مدت و سطح بالای ابر کوموی روزانه، تعیین کننده است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه موج صعودی، میانگین ۳۴ روزه را با اعتبار شکسته و به محدوه بالای ابر کوموی روزانه رسیده است. در ادامه واکنش به این محدوده تعیین کننده است. از نظر تکنیکالی، در حال حاضر احتمال اول در میان مدت، ادامه روند صعودی با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. روز گذشته شاخص تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا نیز اعلام گردید، که افزایش بیش از نه میلیون بشکه را نشان می داد، اما تاثیر مهمی در روند قیمت نفت در بازار ایجاد نگردید.

۳️- در بازار طلا، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت محدوده مقاومتی ۱۹۶۵ دلاری را با اعتبار شکسته و در حال حاضر در شرایط پولبک نسبت به این سطح شکسته شده در حرکت است. احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی با پایان پولبک خواهد بود. امروز شاخص خرده فروشی آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت طلا نیز تاثیرگذار باشد.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، پس از آنکه قیمت از محدوده سقف تاریخی بیست ساله فراتر رفت، در محدوده مقاومتی ۱۲۶.۴ در شرایط اصلاحی قرار گرفت و با توجه به شارپی بودن حرکت صعودی قیمت در روزهای اخیر، احتمال اصلاح میان مدت قیمتی و زمانی در این محدوده وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، امروز نتایج نشست شورای سیاست گذاری پولی بانک مرکزی اروپا اعلام می شود و با وجود آنکه پیش بینی ها نشان میدهد که تغییری در میزان نرخ بهره صورت نخواهد گرفت، اما انتظارات تمایلات انقباضی و تغییر در میزان تسهیلات پولی، می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد. در حال حاضر قیمت با رسیدن به کف دوساله در محدوده ۱.۰۸۰۶، نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و صعود بیشتر وجود دارد. در میان مدت، اخبار امروز از نشست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس خبری پس از آن در ساعت ۱۷ بوقت ایران، می تواند تعیین کننده باشد.

۶️- در برابری پوند به دلار، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت از روی کف مهم و روانی ۱.۳ به بالا برگشته و از محدوده های میانگین میان مدت در تایم فریم چهارساعته به بالا عبور کرده است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و صعود بیشتر وجود دارد. در میان مدت، واکنش قیمت نسبت به میانگین ۳۴ روزه، تعیین کننده است. ضمن اینکه امروز شاخص ماهانه خرده فروشی در آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha