۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
توافق اولیه درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در عراق

توافق اولیه درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در عراق

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با همتای عراقی اش از توافق اولیه برای آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق خبر داد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت حجم تبادلات تجاری ایران و عراق در ۷ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ و نیم برابر شده است.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با فئواد حسین همتای عراقی خود در تهران همچنین از توافق اولیه برای آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران خبر داد.

در این نشست خبری، امیرعبداللهیان روابط با عراق را راهبردی خواند و گفت دو کشور در تلاش اند تا روابط ایران و عراق در عرصه‌های مختلف گسترش یابد. وزیر امور خارجه کشورمان از گفتگو با فواد حسین درباره لغو روادید زمینی بین دو کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد اتباع ایران و عراق بتواند با خودروهای شخصی بین دو کشور رفت و آمد کنند.

امیرعبداللهیان همچنین از نقش منطقه‌ای عراق استقبال و از تلاش‌های بغداد برای تفاهم منطقه‌ای و گفتگوهای ایرانی - سعودی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از آتش بس در یمن استقبال و بر ضرورت لغو محاصره این کشور و گفتگوی همه طرف‌های یمنی بدون مداخله خارجی تاکید کرد. در این نشست خبری آقای فئواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز گفت با همتای ایرانی خود درباره روابط تهران با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و نقش عراق در این باره بحث و تبادل نظر کرده است. وزیر امور خارجه عراق از آتش بس در یمن استقبال کرد.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha