۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
پیروزی ریپل در برابر کمیسوین بورس و اوراق بهادار آمریکا در دادگاه
ریپل لبز خبر داد؛

پیروزی ریپل در برابر کمیسوین بورس و اوراق بهادار آمریکا در دادگاه

شرکت «ریپل لبز» مالک رمز ارز مشهور و بزرگ ریپل سرانجام موفق شد در پرونده کلاهبرداری اوراق بهادار خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ( SEC ) به پیروزی برسد.

به گزارش بازار، شرکت «ریپل لبز» مالک رمز ارز مشهور و بزرگ ریپل سرانجام موفق شد در پرونده کلاهبرداری اوراق بهادار خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ( SEC ) به پیروزی برسد. قاضی پرونده ریپل در جریان برگزاری جلسه دادگاه، درخواست SEC برای بررسی برخی اسناد را که ممکن است برای دادستان حائز اهمیت نباشد، رد کرد.

لازم به ذکر است، کمیسوین بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال ۲۰۲۰ علیه ریپل، مدیران براد گارلینگ هاوس و کریستین لارسن به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.

قاضی سارا نتبرن، درخواست SEC برای بررسی مجدد اسناد محافظتی مربوط به سخنرانی ژوئن ۲۰۱۸ توسط ویلیام هینمن، مدیر وقت SEC را رد کرد. هینمن در این سخنرانی گفت که بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) اوراق بهادار نیستند.

در راستای این پیروزی به دست آمده، یکی از وکلای تیم ریپل لبز با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد: این رای دادگاه، نه تنها پیروزی بزرگی برای ریپل برای سیستم قضایی ایالات متحده بود. پس از برگزاری جلسه استماع در سال ۲۰۲۱، من گفتم که خیلی خوش شانس هستیم که قاضی نتبرن ریاست دادگاه را بر عهده گرفته است.

با این حالاین پیروزی هنوز قطعی نبوده و تیم وکلای SEC دو هفته زمان دارند تا به رای دادگاه اعتراض کرده و در صورتی که ادله دیگری در اختیار دارند، به دادگاه ارائه کنند.

اگرچه پرونده ریپل به دلیل شهرت ریپل لبز، بزرگترین پروده تشکیل شده قضایی علیه یک شرکت رمزارزی به حساب می آید، اما بسیاری از شرکت های کوچک فعال در صنعت رمزارزها مشابه پرونده ریپل را در دادگاه های این کشور داشته که باید به آنها رسیدگی شود.

نبود مقررات مشخص و واضح برای فعالیت رمزارزها در آمریکا از یک سو و بازار رو به رشد آنها در این کشور از وی دیگر، منجر به ایجاد مشکلات و بعضا درگیری های سنگین حقوقی میان شرکت های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال با نهادهای رگولاتوری طی سال های اخیر شده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha