۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
۱۶ هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت در تفریغ بودجه ۹۷ به خزانه واریز نشده است
نماینده مردم تبریز در مجلس:

۱۶ هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت در تفریغ بودجه ۹۷ به خزانه واریز نشده است

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: ۱۶هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت در تفریغ بودجه ۹۷ به خزانه واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد علیرضا بیگی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: ۵میلیارد دلار از این پول گمشده همان پولی است که به امثال مالک قبلی مجموعه ماشین سازی تبریز که با رابطه و قیمت پایین آن مجموعه را خریده بود، داده شده است.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات عوامانه فریبانه بود، افزود: با کدام حجت شرعی و قانونی این دولت را تحمل کنیم، به مردم وعده دادیم که ثروتشان را به خودشان برگردانیم.

بیگی با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده رئیس جمهور تخلف قانونی انجام داده است، گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم.

این نماینده مجلس سپس در خصوص واگذاری معادن نیز گفت: این واگذاری ها از طریق شورای عالی معادن اتفاق می افتاد و هر فعالیتی در حوزه تولید انجام می گیرد نباید خروجی آن به محیط زیست ضرری وارد کند.

بیگی با بیان اینکه وظیفه دستگاه های نظارتی است که به فعالیت های مضر نظارت کنند، گفت: جرائم آلایندگی بر بنگاه های اقتصادی اعمال می شود. در ارتباط با آلایندگی مس سرنگون و جریمه آن باید در محدوده جنگل ارسباران هزینه شود.

وی ابراز داشت: ۷۵ میلیارد جریمه مس سرنگون با دلار هزار تومانی مبلغ قابل توجهی است که باید در محدوده ارسباران هزینه شود.

بیگی با اشاره به اینکه اختیار شورای عالی معادن را از مرکز به استان ها انتقال دادیم، گفت: تذکرات من به استاندار آذربایجان شرقی وظایف مصرح در قانون بود که باید رعایت شود.

وی افزود: اگر موضوعی مطرح شده که مورد اقبال مردم نبوده واکنش های مردمی را در پی داشت. تمام موضوعاتی که بنده مطرح کردم مورد خواست مردم بود.

وی با اشاره به تخریب محیط زیست در برخی معادن استان گفت: موارد مربوطه به محیط زیست مستدل و قانونی است. علیه سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام جرم کردم و این موضوع را پیگیری می کنم.

بیگی ادامه داد: مصوب شد که گروه تخصصی مرجعی برای رسیدن به آلایندگی کاوه سودا رسیدگی کند. خنده دار است که خود کارخانه کاوه سودا کارفرمای رسیدگی به آلایندگی کارخانه اش است. سخنان استاندار در مورد آلایندگی کاوه سودا مایه تعجب است. در زمان مسئولیت بنده در استانداری کاوه سودا جریمه سنگین ۱۷ میلیاردی شد.

کد خبر: ۱۴٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha