۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
رالی صعودی جدید نفت در راه است؟

رالی صعودی جدید نفت در راه است؟

خبری که موجب افزایش قیمت فیوچرزهای نفت شد، هشدار اوپک مبنی بر عدم توانایی برای جبران عرضه روسیه در صورت تحریم بود. در صورت تحریم روسیه، فقط بخش اندکی از ۷ میلیون بشکه در روز جبران خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، بعد از برداشته شدن برخی از محدودیت های مربوط به کرونا در چین، نگرانی ها در خصوص تقاضا بهبود یافت. همینطور کشورهای اوپک نیز عدم امکان افزایش عرضه به منظور جبران عرضه روسیه را اظهار کردند. قیمت فیوچرزهای نفت خام ۲.۹۸ دلار معادل ۳.۰۳ درصد افزایش داشته است و به ۱۰۱.۴۶ دلار برای هر بشکه رسیده است. همینطور قیمت نفت وست تگزاس نیز ۳ دلار افزایش داشت و با ۳.۱۸ درصد افزایش به ۹۷.۲۹ دلار بر بشکه رسید. هردوی این قراردادها در روز دوشنبه حدود ۴ درصد افت داشته اند.

در روز دوشنبه شانگهای گفت، بیش از ۷۰۰۰ واحد شهری به عنوان مناطق کم ریسک شناسایی شده اند و در ۱۴ روز گذشته هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است. احتمالا محدودیت های کرونایی در این مناطق برداشته خواهد شد. این اتفاق سبب شد تا فشارها برای کاهش قیمت به دلیل نگرانی از تقاضای چین کاسته شود.

اتحادیه اروپا هنوز برای تحریم صنعت نفت روسیه برنامه جدی امضا نکرده است و به توافق جدی دستیابی نداشته است. به گفته ی یکی از تحلیلگران بازار نفت، این بازار کماکان به شوک های عمده بسیار حساس است به خصوص در صورت تحریم نفت روسیه و همچنین ریسک های مربوط به این تصمیم گیری هم چنان روی میز باقی است. مشکل دیگر نیز پایین بودن سطح موجود انبار هاست که در صورت افزایش تقاضا به دلیل اخبار منتشر شده از آخرین وضعیت قرنطینه در چین میتواند مشکل ساز شود.

خبر دیگری که موجب افزایش قیمت فیوچرزهای نفت شد، هشدار اوپک مبنی بر عدم توانایی آن ها برای جبران عرضه روسیه در صورت تحریم این کشور بود. در صورت تحریم روسیه، فقط بخش اندکی از ۷ میلیون بشکه در روز جبران خواهد شد و جبران تمام این مقدار در حال حاضر غیر ممکن است.

اعضای آژانس بین المللی انرژی برای شش ماه آتی، برداشت ۲۴۰ میلیون بشکه را برنامه ریزی کرده است و ۱۸۰ میلیون بشکه از آن توسط آمریکا تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha