۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
پوشش بیمه سلامت همگانی می‌شود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

پوشش بیمه سلامت همگانی می‌شود

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: امسال همه افراد فاقد بیمه درمانی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در این باره گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده است که همه افراد جامعه را که ایرانی هستند، بیمه درمانی کنیم، افزود: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی را پوشش می‌دهد و همه افراد جامعه می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت همچنین تأکید کرد: در کمیسیون تلفیق نیز مصوب شده است که بیمه همگانی برای همه افراد کشور در نظر گرفته شود و اعتبار خوبی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با درخواست از مردم برای ثبت نام برای بهره مندی از بیمه سلامت همگانی گفت: هموطنان هم می‌توانند از طریق سامانه بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کنند و هم اینکه با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت که نشانی این مراکز در سایت اداره کل‌های استانی است، خود را بیمه کنند.

ناصحی افزود: امسال همچنین مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است تا هزینه‌های مردم در بخش سلامت کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ و نیم میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و این موضوع که از ابتدای کرونا تا کنون ارزیابی وُسع انجام نمی‌شود، براساس قانون بودجه ۱۴۰۱، این پوشش بیمه‌ای برای ۳ دهک پایین درآمدی رایگان خواهد بود و بقیه افراد نیز براساس آزمون وُسع تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

دسترسی به خدمات رایگان سلامت یکی از راه‌های مقابله با فقر عنوان می‌شود.

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره گفت: سلامت، اکنون کالای گران قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه است و دسترسی به خدمات عادلانه سلامت نیازمند یک بیمه درمانی همگانی است، هم اکنون تخمین زده می‌شود ۶ تا ۹ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی باشند و مجلس در بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی را برای بیمه همگانی برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته است.

اکنون هموطنانی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند می‌توانند با مراجعه به درگاه شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسلام IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      این بیمه سلامت وزمان دکتر احمدی نژا د دادن ما هم گرفتیم رایگان الان شما چی روتصویب کردی میخواین قطعش کنید .کاری نمیکنید از خودتون خدمات دولتهای قبلی رو به نام خودتون میزنید فک کردین ملت حافظه ندارن یا خودتون فراموشی دارین بابا ده ساله مااین بیمه رو داریم رایگان هم گرفتیم